مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
شهرستان طارم عمده تولید کننده محصول انار در استان می باشد و 3 هزار خانوار بهره بردار انار در شهرستان طارم وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۲۷۹۵۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سطح باغات انار هم اکنون در استان زنجان به یک هزار و 743 هکتار می رسد که یک هزار و 426 هکتار از این سطح بارور و 317 هکتار آن غیربارور است.

بهنام اوجاقلو از تولید بالغ بر 14 هزار و 240 تن انار طی سال جاری در استان زنجان خبر داد و افزود: پوست سیاه، پوست کدویی، میخوش، انواع ملس، شاهوار، دوستی، ترش محلی و ترش جنگلی انواع ارقام انار تولیدی استان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان همه ساله بخش قابل توجهی از انار مصرفی مورد نیاز استان های شمال غرب کشور را تامین می کند، تصریح کرد: برداشت انار در استان از ارقام زودرس در اواسط شهریور ماه آغاز شده و تا اوایل آبان ماه ادامه می یابد.

اوجاقلو با اشاره به وجود 3 هزار خانوار بهره بردار انار در استان زنجان، شهرستان طارم را عمده تولید کننده محصول انار در استان برشمرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به کیفیت بسیار مطلوب انار تولیدی در این استان بیان داشت: همه ساله حدود 400 تن از انار تولیدی در استان به صورت رب انار فرآوری شده و مابقی به مصرف تازه خوری می رسد.

ارسال نظرات