خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان خبر داد

اعزام ۱۳۰۰۰ دانش‌آموز همدانی به اردوهای راهیان نور

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از اعزام ۱۳ هزار دانش‌آموز استان همدان به اردوهای راهیان نور غرب و جنوب کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۷۹۸۱
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

اعزام ۱۳۰۰۰ دانش‌آموز همدانی به اردوهای راهیان نورمحمدتقی امیدی ساکت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبداله الحسین(ع) اظهار داشت: از ابتدای سال جاری اردوهای جهادی در ایام نوروز برگزار شد و حدود یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در تعطیلات نوروز در سه روستای تویسرکان، روستای یعقوب آباد، روستای گلیان و روستای شیراوند نهاوند به اردوهای جهادی اعزام شدند.

وی گفت: در طرح هجرت ۳ که در فصل تابستان برگزار شد، ۱۱ هزار نفر روز شرکت داشتند که اقدام به محرومیت‌زدایی در قالب طرح بسیج سازندگی کردند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: دوره آموزشی فرهنگی و تربیتی یاوران ولایت ویژه فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی مدارس استان یادبود شهدای مدافع حرم با عنوان «مدرسه انقلابی، دانش‌آموز انقلابی» در دو دوره از هشتم تا سیزدهم و از پانزدهم تا نوزدهم مرداد ماه به اجرا درآمد که در مجموع ۳۰۰ نفر در این دوره شرکت داشتند.

وی ادامه داد: با شروع بازگشایی مدارس این دانش‌آموزان به عنوان فرماندهان بسیج مدارس دوره دوم متوسطه بعد از دوره دانش‌آموختگی به صورت پنج شبانه روز، بعد از فراغت از دوره به عنوان دانش آموختگان طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی سال ۱۳۹۶ به‌کارگیری شدند.

امیدی ساکت ابراز داشت: با شروع بهار تعلیم و تربیت که مقارن با هفته دفاع مقدس و ایام شهادت امام حسین(ع) است همایش «احلی من العسل» ویژه دختران با حضور یک هزار نفر دانش‌آموز در حسینیه ثاراله سپاه انصارالحسین(ع) در قالب برنامه زینبیون و فاطمیون اجرا شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش «یا قاسم الحسن(ع)» نیز با حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان پسر تصریح کرد: این برنامه به صورت زنده و همزمان با سراسر کشور از شبکه دوم سیما نیز پخش شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با توجه به نزدیک شدن به هفته بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: از جمله برنامه مهمی که در این هفته خواهیم داشت برگزاری اردوی راهیان نور دانش‌آموزی است که از ۱۲ مهر ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و افتتاح نمادین این برنامه نیز از قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز خواهد بود.

وی با اشاره به اعزام ۱۳هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر استان به این اردوها خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ نفر خواهر و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز برادر هستند.

امیدی ساکت در خصوص اعزام دانش آموزان عنوان کرد: اولین مرحله اعزام دانش آموزان دختر خواهند بود که همدان به عنوان پایلوت انتخاب شده که از آموزش و پرورش ناحیه یک آغاز می شود.

وی با بیان اینکه از تعداد ۱۳ هزار نفر، ۷ هزار و ۸۰۰ نفر به مناطق عملیاتی غرب و ۵ هزار و ۲۰۰ نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند، ابراز داشت: این اعزام‌ها تا اردیبهشت ماه سال ۹۷ ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار