خبرهای داغ:
به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود

جلسه هم انديشی پيرامون مديريت منابع آب با حضور مسئولين آب منطقه ای استان سمنان+عکس

در خصوص اجراي مفاد تفاهم نامه ميان شركت سهامي آب منطقه ای استان سمنان و دانشگاه صنعتی شاهرود و هم انديشی پيرامون مديريت منابع آب در استان جلسه ای با حضور مسئولين شركت در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۷۹۹۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به منظور اجرای مفاد تفاهم نامه منعقد شده با شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان؛ به همت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود، جلسه‌ای پیرامون موضوعات احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری طرح ها، توسعه و بهره برداری از آب‌های غیرمتعارف و استفاده از فناوری‌های نوین در استحصال و مصرف منابع آب و کاهش تلفات با حضور مدیر عامل شرکت، کارشناسان، مدیران و معاون پژوهشی، مدیر ارتباط با صنعت و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشکده‌های علوم زمین، معدن، نفت و ژئوفیزیک، کشاورزی، عمران و مکانیک دانشگاه در پیش از ظهر روز چهارشنبه ۵ مهر ماه جاری در محل سالن اجتماعات معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه برگزار شد.
دکتر علی دستفان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با ارائه گزارشی از توانمندی‌های نرم افزاری و سخت افزاری دانشگاه به بیان مباحثی در خصوص عقد قرارداد‌های پژوهشی با شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌های مختلف و عقد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه و شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان پرداخت. دستفان در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از ایجاد چنین نشست‌هایی برای بررسی و رفع مشکلات مبتلابه جامعه و ایجاد کمیته‌ای فعال در این خصوص برای پیگیری امور، با تاکید بر بحران آب در استان مشکل آب را مساله‌ای فرامنطقه‌ای و فرامرزی در کشور عنوان نمود که باید با همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با بکارگیری نیرو‌های متخصص دانشگاهی به سرانجام برسد.
در ادامه دکتر ایرج حیدریان رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان به برخی مشکلات موجود در این حوزه، کمبود منابع آبی در منطقه و کشور، راهکار‌های استفاده بهینه از منابع و عدم توسعه در بخش‌هایی که مصرف آب را به صورت سنتی افزایش می‌دهد اشاره کرد و به حمایت شرکت را از تحقیقات دانش بنیان، طرح‌های تحقیقاتی و پایان نامه‌های دانشجویی که به حفظ منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی کمک می‌کند، یادآور شد.
وی در خصوص اثربخشی همراهی مردم در مصرف بهینه آب در حوزه‌های مختلف به بیان مشکلاتی در خصوص کمبود آب در برخی حوضه‌های آبریز پرداخت و خواستار همکاری جدی دانشگاهیان و افراد متخصص در زمینه آب در کمیته‌های علمی و شورای حفاظت از منابع آب گردید.
در ادامه آقای مهندس صفایی به بیان توضیحاتی پیرامون طرح تعادل بخشی و احیا منابع آب زیرزمینی در قالب ۱۵ پروژه با محور‌های ارزیابی پهنه بندی کیفی، مخاطرات فرو نشست، استفاده از آب‌های نا متعارف در تامین نیاز بخش‌های مختلف مصرف، تغذیه منابع آب زیر زمینی و آبخیزداری از طریق روش‌های نو، شناسایی منابع آب‌های زیر زمینی و تغذیه مصنوعی، حفر چاه‌های جدید در دشت‌های استان، مدیریت منابع آب و کشاورزی پرداخت.
این جلسه با بیان دیدگاه‌های اعضای هیات علمی و بحث و تبادل نظر، هم اندیشی در خصوص موضوعات مطروحه در حوزه­های مدیریت و شناسایی منابع آب، نحوه مصرف و بهینه سازی آن در حوزه‌های کشاورزی و صنعت، بکارگیری فناوری‌های نوین در اکتشاف و مدیریت منابع و مصرف بهینه انرژی خاتمه یافت.

جلسه هم انديشی پيرامون مديريت منابع آب با حضور مسئولين آب منطقه ای استان سمنان+عکس

جلسه هم انديشی پيرامون مديريت منابع آب با حضور مسئولين آب منطقه ای استان سمنان+عکس

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار