خبرهای داغ:
راوی و پژوهشگر دفاع مقدس:

سرداران شهید شاهرود با فرات عهد و پیمانی بستند

عباسی در نشست روایتگری مسجد غربای شاهرود گفت: اکثر سرداران شهید شهرستان شاهرود در نهر خین و والفجر 8 و کربلای 4 و در در کنار رودخانه سرچشمه گرفته از دجله و فرات شهید شدند
کد خبر: ۸۹۲۸۰۲۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد عباسی در نشست روایتگری که به همت پایگاه بسیج امام خامنه‌ای حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت و با حضور عزاداران حسینی در مسجد غربای شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه سِرالاسرار عالم، عاشوراست به شهید حججی اشاره و اظهار کرد: چهل روز قبل از محرم خدا تابلویی بی بدیل خلق کرد که یکی از صحابی حسین (ع) مانند اربابش سر جدا و اِرباًاِربا شود.
وی افزود: همسر شهید حججی می‌گفت که محسن همیشه از ریا و تظاهر و خودنمایی دور بود و سخت‌ترین ماموریت‌ها را قبول می‌کرد به شرط اینکه اسمی از او به میان نیاید و مخلص برای رضای خدا بود.
عباسی خاطر نشان کرد: کسی که قرار بود پشت صحنه باشد چه کرد که در پایتخت معنوی کشور یعنی مشهد و پایتخت ایران اسلامی یعنی تهران و پایتخت فرهنگی یعنی اصفهان و شهر خودش اینگونه تشییع شد که بعد از ارتحال امام راحل باشکوه‌ترین تشییع بود.
وی با اشاره به این گمنامی و اخلاص در شهدا به سردار شهید حسین عربعامری اشاره و تصریح کرد: اخوی عرب هم قرار بود نیاید و همسرش می‌گویند آخرین باری که می‌خواست برود وقتی در زیر نور مهتاب بند‌های پوتینش را بست گفت: خانم این بار میروم و بر نمی‌گردم و جسدم هم نمی‌آید.
این راوی و پژوهشگر دفاع مقدس ادامه داد: همسر شهید می‌گوید گفتم با گریه که خیلی بی انصافی که شهید بشوی و جنازه ات هم نیاید و دیدم اخوی عرب گریه می‌کند و دستش را به سمت آسمان بُرد و گفت: خدایا جسدم را برگردان و برگشت و در زادگاهش خیج تشییع شد.
وی با بیان اینکه قرار نبود جسد محسن هم بیاید گفت: مادرش می‌گفت: در زمانی که او را گرفتند و سَر از تنش جدا کردند دلم نسوخت، اما وقتی لبان خشکیده اش را در ماشین دیدم که از تشنگی خشکیده دلم آتش گرفت؛ خدا دارد خبری را منتشر می‌کند و در عالم خبر‌هایی است.
عباسی با بیان اینکه اکثر سرداران شهید شهرستان ما در نهر خین و والفجر ۸ و کربلای ۴ و در در کنار رودخانه سرچشمه گرفته از دجله و فرات شهید شدند افزود: در کربلای ۴ گردان قمربنی هاشم دامغان در جاده شش می‌زند به شط در سوم دی ماه سال ۶۵ و در عین حال عراقی‌ها هم آماده بودند و شدت آتش زیاد بود و فرمانده گردان قمر حاج رجب به فرمانده گردان سیدالشهدا حاج عبدالله بیسیم می‌زند که ما را دریاب که همان یا اخا ادرک اخای کربلا زنده می‌شود و سرداران شهید شاهرود با فرات عهد و پیمانی بستند.
وی با تاکید بر اینکه خبر‌هایی در عالم است بیان کرد: جسم آدم در سرزمین مکه پهن شد و زمانی که روح به جسم انسان دمیده و او به کمال رسید و اول جایی که سجده کردند بر آدم ارض نجف و سرزمین کوفه بود و انسان به کمال رسید.
عباسی اضافه کرد: چه سِری در عالم است که ما رو به کعبه نماز می‌گذاریم و مُهر ما تربیت کربلاست و این بدان معناست که قبله با ولایت معنا می‌شود و به فرمود: ه شهید بهشتی ما راست قامتان همیشه تاریخ خواهیم ماند با تواضع و خاکی بودن حرکت و زمانی که کار‌ها انجام می‌شود آن وقت نشست و اجلاسیه داریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها