حجت الاسلام شفیعی شاهرودی در جمع عزاداران حسینی شاهرود گفت: امام حسین(ع) قیام کرد تا همه دنیا شود دارالولایه و امروز ما شاهدیم با این همه کشتار شیعیان از 1400 سال پیش تاکنون اما وعده الهی محقق شدنی است و جامعه از برکت امام حسین(ع) حیات گرفته و این حیات ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۲۸۰۳۱
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام محمدحسن شفیعی شاهرودی در جمع عزاداران حسینی در مسجد غربای شاهرود در سخنانی با بیان اینکه هر راهی غیر مسیر ولایت باطل است اظهار کرد: عقلاً و نقلاً همانطور که خدا در قرآن فرمود: (ان الحکم الا لله) و این حکام شامل حکم حکومتی و قانون و قضایی می‌شود و همه از آن خداست.
وی افزود: عاشورا نهی از طاغوت است، طاغوت همان موجود طغیانگر را می‌گویند و اگر زیر بیرق، ولی خدا باشی وجود شما خاصیت پیدا می‌کند و از خسران نجات پیدا می‌کند و خداوند در سوره عصر اشاره می‌کند که فقط یک گروه از این خسران نجات می‌یابند.
شفیعی شاهرودی خاطر نشان کرد: خداوند در این سوره می‌فرماید کسانی که ایمان در درون و عمل صالح در بیرون دارند از خسران نجات می‌یابند و عمل صالح اگر با ایمان نباشد اثرگذار نیست.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) کشته شد تا عقل مردم بکار بیفتد و قلبشان سالم و پاک شود اظهار کرد: امام حسین (ع) برای اینکه مردم نماز، روزه، حج، حجاب و قرآن حفظ شود که کشته نشد چرا که دشمنان نیز این اعمال را بهتر انجام می‌دادند بلکه امام برای روح نماز، حج و قرآن که ولایت است کشته شد.
این محقق، پژوهشگر و نویسنده حوزه دین تصریح کرد: ظاهر دین بین مومن و منافق مشترک است و تفاوت مومن و منافق به قلب و عقلش است؛ نکته برجسته انسان بی عقل و جاهل این است که حکومن خدا از ساختار زندگی خود حذف می‌کند و این مصادف انسان جاهل است.
وی ادامه داد: امام حسین کشته شد تا نماز ثمربخش و روح پیدا و جهت دار شود و حکمت ولادت امام علی (ع) در کعبه همین است که امام حسین (ع) برای باطن کعبه کشته می‌شود که همانا ولایت امیرالمومنین است چرا که کعبه به خودی خود از سنگ چوب است، اما صدفی در خود دارد که ولایت است و از آن هبوط می‌کند و باطن اسلام و روح کعبه علی (ع) است.
شفیعی شاهرودی با اشاره به شب قدر که افضل بر هزار ماه است گفت: اگر در این شب نماز و قرآن بخوانی، اما زیر بیرق طاغوت باشی این هزار ماه که برای تو سودی ندارد یلکه زیان بخش و خسران هم خواهد بود و برای همین پیامبر سوره عصر را در عید غدیر تکرار کرد برای اینکه تاکید بفرمایند فقط یک گروه از خسران بدور هستند آن هم علی و شیعیانش.
وی با تاکید بر اینکه دین نعمتی است که ولایت آن را کامل می‌کند به واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: حب دنیا سبب شد تا عاشورا به پا شود و عمر سعد تا آخر امید داشت این جنگ شروع نشود، چون خود می‌دانست در مقابل خسران آخرت باید این کار را کند، اما رهبر منافقین مال دنیاست و کار دستش داد.
این پژوهشگر کتاب ارزشمند الغدیر با بیان اینکه داعش امروز هم همین را دنیا را می‌پیماید و برای دنیا دست به قتل و غارت می‌زند افزود: تمام این جریانات از سقیفه شروع شده و در آنجا عقل و نقل را به مسلخ بردند و امام حسین (ع) خود و خانواده و اصحاب را به مسلخ بُرد تا عقل و نقل زنده شود و حیات بخشد.
وی با اشاره به ۵۰۰ میلیون شیعه در جهان گفت: امام حسین (ع) قیام کرد تا همه دنیا شود دارالولایه و امروز ما شاهدیم با این همه کشتار شیعیان از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون، اما وعده الهی محقق شدنی است و جامعه از برکت امام حسین (ع) حیات گرفته و این حیات ادامه دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها