خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام میرباقری مطرح کرد

نقشه دشمنان برای استحاله جامعه مومنین

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان مومن باید مراقب باشد که استحاله نشود، دشمنان طرح‌های زیادی در طول تاریخ برای استحاله جامعه مومنین داشته اند.
کد خبر: ۸۹۲۸۰۳۳
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی میرباقری شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری حسینی که در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، با اشاره به ضرورت داشتن بصیرت اظهار کرد: جامعه اسلامی باید بصیرت پیدا کند و افق‌های بلند را ببیند تا بتواند برای انجام کارهای بزرگ انگیزه پیدا کند، این مساله نیازمند یک برنامه ریزی بزرگ و اقدام برای آن است.

وی ادامه داد: انتظار یعنی توجه به امام حق و پیدایش دلدادگی برای اهداف موردنظر امام است، انسان باید امیدواری برای تحقق آن اهداف را داشته باشد و این مساله نیازمند داشتن یک برنامه طولانی است، معرفت به اهداف امام باید در جامعه مومنین تحقق پیدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان مومن باید مراقب باشد که استحاله نشود، دشمنان طرح‌های زیادی در طول تاریخ برای استحاله جامعه مومنین داشته اند، مومنین باید از جبهه کفار تبری بجویند.

میرباقری، زیارت عاشورا را جزو قله‌های معرفتی مکتب تشیع دانست و تصریح کرد: برای تحقق عدل در جهان باید افرادی تربیت شوند که ظرفیت انجام این کار را داشته باشند، امام حسین(ع) بستر لازم را برای انتظار ظهور امام زمان(عج) در جامعه اسلامی فراهم کرد.

وی ادامه داد: جبهه مومنین در طول تاریخ مرزبندی‌ها را با جبهه کفار مشخص کرد، طرح‌های دشمن برای استحاله جامعه مومنین روز به روز پیشرفته می‌شود، مومنین باید مراقب باشند که تابع جبهه کفار نشوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: توجه به واقعه عاشورا موجب می‌شود که مومنین اجازه ندهند کفار بر جامعه آن‌ها تسلط پیدا کنند تا عصر ظهور امام زمان(عج) فرار برسد، در طول تاریخ باید ظرفیت مومنین در این زمینه افزایش پیدا کند و این مساله با محور عاشورا اتفاق می‌افتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از عوامل طولانی شدن غیبت امام زمان(عج) این است که افراد ناخالص از جبهه مومنین جداشوند تا پس از ظهور دیگر در این جبهه اختلاف به وجود نیاید.

ارسال نظرات