فعال‌سازی طرح‌های نیمه کاره به‌ویژه در بخش عمرانی، از دیگر راهکارهای موثر درجهت رونق اشتغالزایی در کشور بوده، که تحقق این امر نیز در گروی اختصاص بودجه و حمایت از سرمایه‌گذاران فعال در بخش خصوصی است.
کد خبر: ۸۹۲۸۱۳۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تایید آمار شصت درصدی افراد تحصیلکرده بیکار که از سوی وزیر کشور اعلام شده است، گفت: تاکنون آمار دقیق و قابل استنادی از بیکاران کشور به ویژه در خصوص افراد تحصیلکرده وجود نداشته است، چراکه حتی اگر برخی افراد، ساعاتی از روز را به طور غیر مداوم مشغول به کار شوند نیز در زمره افراد شاغل قرار گرفته اند، ضمن اینکه برای ارائه آمار واقعی در این مورد، امکانات کافی در مرکز آمار وجود نداشته است.

‍احمد بیگدلی با یادآوری اینکه رفع بیکاری اولین خواسته مردم تمام مناطق کشور است افزود: آماری که پیش از این در رابطه با نرخ بیکاران جامعه ارائه شده، کاملا غیرواقعی بوده است، چراکه هر بار با سرکشی به نقاط مختلف کشور، شاهد حضور یک فرد تحصیلکرده بیکار در هر خانواده بوده‌ایم، بنابراین آمار ارائه شده توسط وزیر کشور دقیق‌تر و قابل استناد است.

وی در اشاره به اقدامات صورت‌گرفته از سوی دولت برای رفع بیکاری در کشور اظهار داشت: در لایحه اشتغالزایی در مناطق محروم که دولت به مجلس فرستاده است، قرار بر این شده که وام‌هایی با کمترین سود در اختیار افراد تحصیلکرده قرار بگیرد، تا هم خود مشغول بکار شوند و هم با کارآفرینی به اشتغالزایی بپردازند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت برای تحقق این مهم، حدود پنج هزار میلیارد تومان اختصاص داده، که 4 بانک عامل اجرای آن شده‌اند، تا با اختصاص پنج هزار میلیارد دیگر که جمعا بودجه ده هزار میلیارد تومانی را رقم می‌زند، به انجام این امر در روستاها و شهرهایی که کمتر از ده هزار نفر جمعیت دارند، کمک کند، که هم‌اکنون دولت در مرحله نهایی‌کردن و تعیین آیین‌نامه اجرایی آن است.

‍احمد بیگدلی با بیان اینکه دولت‌ها مقصر اصلی رشد آمار جوانان تحصیلکرده بیکار هستند، از افزایش بودجه جاری به دلیل گسترش بدنه دولت به عنوان یکی از عوامل مهم افزایش بیکاری در کشور یاد کرد و افزود: هم‌اکنون بالای هشتاد و پنج درصد از بودجه کشور صرف بودجه جاری می‌شود، که این امر در قیاس با سایر کشورهای در حال توسعه نگران‌کننده است، همچنین عدم توجه مراکز آموزشی کشور ازجمله آموزش و پرورش و آموزش عالی به ایجاد مهارت در جوانان، یکی دیگر از علل مهمی بوده که افزایش بیکاری تحصیلکردگان به آن برمی‌گردد.

وی در رابطه با اقدامات صورت‌گرفته در کلان شهرها برای رفع بیکاری تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده است تا سالانه 950 هزار شغل ایجاد کند اما با این حال، عدم‌توجه به ابزارهای لازم و اختصاص امکانات در این خصوص، مانع از تحقق این مهم خواهد شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری پیش‌نیاز رفع بیکاری در جامعه است اظهار کرد: هم‌اکنون توجه به سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بخش خصوصی، راهکاری موثر درجهت رفع بیکاری در جامعه خواهد بود، که دولت باید با ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و تسهیل روند فعالیت آنها، مسیر اشتغالزایی و کارآفرینی بخش خصوصی را در کشور هموار سازد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فعال‌سازی طرح‌های نیمه کاره به‌ویژه در بخش عمرانی، از دیگر راهکارهای موثر درجهت رونق اشتغالزایی در کشور بوده، که تحقق این امر نیز در گروی اختصاص بودجه و حمایت از سرمایه‌گذاران فعال در بخش خصوصی است.

ارسال نظرات