میانمار، در سایه سکوت خفت‌بار رسانه‌های مدعی صداقت

هزاران نفرین بر سیاست‌بازان دغل که به هزار توجیه از کنار این فجایع می‌گذرند و نمی‌خواهند بفهمند که این بوی کباب آدم، از پسِ همان قراردادهای استعماری و استحماری است که در میان رایحه ادکلن‌ها امضا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۸۱۷۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
داریوش حسینی- دنیای تصاویر دنیای عجیبی است و قدرتی که در این هنر است کم نظیر است. عکس اگر گزارشگر باشد می‌توان بوی تصویر را حس کرد؛ و صدایش را شنید و می‌توان خود را با غم و اندوهش شریک کرد خانه ظلمت خراب شود‌ای صهیون که چنین دنیا را به آتش کشیده‌ای! کاخ سفید نشستگان، روزگارتان سیاه باد که عالم را به خون کشیده‌اید. عفریته بریتانیا نسلت تباه شود که مسلمانان را نسل می‌کشی! این چه نفرتی است که شما را از بزرگ و کوچکمان هراسان و نفور کرده است؟

اگرچه جرم خود را سنگین می‌کنید و نفرت خود را در دل‌ها می‌افروزید و گُر می‌دهید، ولی به یقین دورانی که با انتقام سخت و خشن به خفت بیفتید، نزدیک است و آن روز است که وَ سَیَعْلَمُ الَّذینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُون‏.

بیش از ۴ سال است مردم مسلمان روهینگیای میانمار آماج بدترین نوع نسل‌کشی قرار گرفته‌اند اگر کسانی داستان اصحاب اخدود و زنده‌سوزی و تکه تکه شدن مظلومانه مؤمنین به عیسی علیه‌السلام توسط یهودیان را که در قرآن آمده است باور ندارند ببینند که امروزه و در جهان مدعی چگونه بوداییان افراطی، تاریخ شوم سفاکان را تکرار می‌کنند. اگر زنده‌سوزی دیویدیان توسط کلینتونِ شوهر را نمی‌پذیرند ببینند که این خون‌آشامان چگونه پابه‌پای شیطان می‌دوند. نسل نو نسل کشی بوسنی را نمی‌شناسد و نمی‌داند که قمار جلادان اروپایی بر سر جنسیت جنین، چند مادر مظلوم مسلمان را شکم درید. یا اینان که امروز درصدد تطهیر منافقین خلق هستند و می‌خواهند چرک و خون خشکیده بر دست و دندان این خونخواران را پاک کنند، نمی‌خواهند مردم بدانند که این حیوانات چگونه تن هم‌میهنان و مسلمانان را پاره پاره می‌کرد؛ و امروزه در میانمار، در سایه سکوت خفت‌بار رسانه‌های مدعی صداقت و در دامن کسی که نظام سلطه او را بانوی صلح معرفی نموده جنایاتی صورت می‌گیرد که شرم تاریخ است. نظام سلطه با تشکیل کمیته و کمپین، گروهی بیکار و بازیگوش را به عشق نجات‌گونه‌های در آستانه انقراض مارمولک و مگس علاف کرده، برای دیده‌بان حقوق بشر مأموریت حمایت از بیماران همجنس باز و بهاییان مطرود را در کشور‌های اسلامی تعریف کرده...

بعید است کسی تصاویر میانمار و یمن را ببیند و متأثر نشود مگر می‌شود تصویر شیرخواره‌ای که کنار نعش مادرش مویه شیر می‌کند را دید و خون نگریست؟ یا طفلی که سینه مادر مرده‌اش را می‌مکد تا شاید دوباره از شیره محبتش بنوشد را دید و فریاد نزد؟ مگر می‌شود زنده سوزی کودکان را دید و آرام گرفت؟ مگر حلال‌زاده می‌تواند طفلی را نفس بریده، زیر پای ناپاک‌زاده‌ای ببیند و دندان خشم و انتقام به هم نساید؟

که ننگ بر آن زندگی که بی‌یاد مظلومان باشد و ننگ بر آن آرامشی که مردان را عافیت طلب کند و هزاران نفرین بر سیاست‌بازان دغل که به هزار توجیه از کنار این فجایع می‌گذرند و نمی‌خواهند بفهمند که این بوی کباب آدم، از پسِ همان قرارداد‌های استعماری و استحماری است که در میان رایحه ادکلن‌ها امضا می‌شود.‌ای بی‌گناهانی که با تصاویرتان، ماندگان را به غیرت محک می‌زنید! اکنون که در میان خون و خاکستر خفته‌اید بدانید که خونتان پایمال نخواهد شد و شما نیز در طومار مظلومان عالم که از آدم تا ختم روزگار کشیده شده خواهید ماند و سیلاب خونتان تبار سرکشان را غرق خواهد نمود و خونخواهی‌تان با خداست.‌ای کودک خوابیده در آب، بخواب؛ و‌ای کودک پایمال شده، آرام بگیر. این دنیای ستمگران ارزش دیدن و ماندن ندارد. بخواب عزیزکم و آهسته فریاد بزن تا به گوشتان قصه بخوانم. شاید از دردتان کم شود. از رقیه ما چیزی شنیده‌اید؟ از علی اصغر چه می‌دانید؟ ما سالهاست که عادت کرده‌ایم به جای قصه‌های دروغ، برای کودکانمان قصه راست بگوییم.

می‌شنوید عزیزان، صدای پای کاروان را؟ قرار است تا چند روز دیگر به کربلا برسند. صدای خنده کودکان را می‌شنوید؟ بیایید و با آن‌ها همراه شویم که سخت تنهایند. آن خنده دلبرانه علی‌اصغر است و این صدای شادی رقیه که با او بازی می‌کند. رقیه را ببین چقدر مراقب برادر است. از او جدا نمی‌شود و تا گریه می‌کند دست به دامان مادر می‌شود که بیا علی اصغر شیر می‌خواهد. برای رقیه و اصغر همه چیز خوب بود و آرام تا قبل از آنکه صدای گرگ بیاید. نخوابید که هنوز قصه رقیه و اصغر به سر نرسیده. برخیزید و کمی تاب بیاورید تا آخر قصه را ببینید که خونتان، دشمنان خدا را غرق خواهد کرد مثل خون اصغر و رقیه که گردنکشان را گردن شکست. نخوابید تا بگوییم فرشچیان بیاید و صبح ظهور را برایمان بکشد که گویی تاریخ هنوز در عصر عاشورای حسین متوقف شده و قصد دارد پایان این روز را عوض کند. برخیزید‌ای شهیدان به خون خفته که صبح نزدیک است و پیروزی در راه و حسین تنها.
ارسال نظرات
آخرین اخبار