سرپرست استانداری اردبیل گفت: در بخش پیشگیری از اعتیاد رویکرد‌ها باید به شکلی باشد که از بسترهای اجتماعی و ظرفیت‌های نخبگان به طور همه‌جانبه در استان استفاده شود.
کد خبر: ۸۹۲۸۲۴۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

ظرفیت‌های نخبگان در بخش پیشگیری از اعتیاد در اردبیل بهره‌گیری شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اقبال عباسی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار داشت:در طول تاریخ ثابت شده است در هر موضوعی تا مردم در صحنه باشند مشکلی به وجود نخواهد آمد و عزاداری‌های گسترده در ده روز گذشته که بدون کوچکترین مشکلی برگزار شد نشان از تاثیر ورود مردم به موضوعات مختلف اجتماعی فرهنگی و مذهبی است.

وی افزود: نهادهای مدنی و اجتماعی می‌توانند نقش بسزائی در حوزه‌های مختلف ایفا کنند و مشارکت و مداخله جدی مردم در موضوع مبارزه با مواد مخدر امری لازم و ضروری است که باید مورد توجه واقع شود که در این زمینه نیازمند مشارکت و همکاری مسئولان هستیم.

 سرپرست استانداری اردبیل بیان کرد: آمار کشفیات مواد مخدر در استان حاکی از آن است که استان مسیر عبور و ترانزیت مواد مخدر است و ضرورت دارد خانواده‌ها بیش از پیش هوشیار و حساس باشند.

عباسی بیان کرد: در بخش پیشگیری، رویکرد‌ها باید به شکلی باشد که از بسترهای اجتماعی و ظرفیت‌های نخبگان استفاده شود و دیوار سکوت مواد مخدر باید شکسته شود و مسائل برای مردم مطرح شود تا بتوانیم در این زمینه خروجی‌های موفق‌تری به دست آورده و  مشکلات را بدین شکل حل کنیم.

وی تصریح کرد: اگر در بحث رویکردهای اجتماعی دقت لازم صورت نگیرد، آمار معتادان سیر صعودی به خود می‌گیرد و در این بخش باید به اشتغال معتادان بهبود یافته به صورت جدی توجه کرد و بخش خصوصی نیز می‌تواند منشاء کمک‌های موثر باشد تا بتوانیم در این زمینه به تمامی اهداف خود دست یابیم.

ارسال نظرات