سید ساجد یعقوبی
رزمنده ای که دوران هشت ساله دفاع مقدس را به پاسداری از حریم کشورمان مشغول بود این روزها با دستان خود آثاری هنرمندانه خلق می کند که دل هر بیننده ای را به تحسین بر می انگیزد.
کد خبر: ۸۹۲۸۲۴۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴

رزمنده ای که نقاشی‌های چشم نواز خلق می‌کند+تصاویربه گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سه دهه است که از پایان جنگ تحمیلی می گذرد اما هنوز ناگفته هایی از مظلومیت های این ملت در قلب تاریخ و در قلب رزمندگان آن دوران باقی است، با گذشت 30سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز هستند رزمندگانی که دغدغه دارند مظلومیت ها و حقایق 8 سال دلاوری جوانان این مرز و بوم در دل تاریخ گم نشود.

آنهایی که هنوز گرمای جنوب و سرمای غرب را مانند دوران دفاع مقدس به جان میخرند و نام رزمندگان دفاع مقدس را بر سینه هایشان حک می کنند تا با صبوری تمام فریاد بزنند آنچه بر سر این ملت آوردند ملتی که جز صلح و آزادی چیزی نمی خواست.

همان مردانی که مظلومیت های همرزمانشان را فریاد می زنند همرزمانی که شاید هنوز هم استخوانهایشان در سرزمین های جنوب و غرب و گاهی و در دل خاک عراق باقی مانده باشد و تا قیام قائم آل محمد(ص) مانند مادرشان زهرا(س) گمنام خواهند ماند.
شمس الله آزادی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که قریب به 25 ماه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت اما پایان جنگ باعث نشد سلاح مبارزه را بر زمین بگذارد بلکه هنوز در سن 54 سالگی این بار در عرصه هنر یکی از دل مشغولی های این رزمنده دفاع مقدس شده است، سلاحی که این روزها با دستان خود آثاری هنرمندانه خلق می کند که دل هر بیننده ای را به تحسین بر می انگیزد.
از نکات جالب که می توان به آن اشاره کرد این است که این رزمنده پارس آبادی هیچ استاد نقاشی هم نداشته و با تلاش و پشتکار خودش توانسته در این رشته موفق شود و نقاشی های زیبا بر دیوارهای شهر حک کند.

شمس الله آزادي در عین حال که دست چیره ای در هنر نقاشی و خطاطی دارد از معدود تصویربردارانی است که از سال 1369 تا کنون مشغول این حرفه بوده بگونه ای که او اولین نفری است که لحظه ورود آزادگان به شهرستان پارس آباد مغان را ثبت و ضبط کرده است.

این رزمنده پارس آبادی در حالی چندین سال است که در شرکت کشت و صنعت مغان مشغول بکار می باشد که از بي مهري ها گلایه داشته و می گوید چند سالی است که مسوولان یک بار هم سراغی از او نمی گیرند!

جا داشت در هفته دفاع مقدس که چندی روزی است آن را پشت سرگذاشته ایم، مسئولان یادي هم از اين رزمنده و مستند ساز پارس آبادی می کردند كه این روزها در غربت بسر مي برد.

بخشی از تصاویر دوران دفاع مقدس و آثار هنری این رزمنده پارس آبادی را مشاهده می کنید.

 


منبع، آران مغان

ارسال نظرات