۴ هزار و ۶۵۷ راس گوسفند زنده به حسینیه اعظم زنجان اهدا و ۲ هزار و ۱۱ راس گاو و گوسفند هم در مسیر دسته عزاداری این مسجد ذبح شده است.
کد خبر: ۸۹۲۸۲۶۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: جمع وجوه نذورات نقدی و فروش احشام این حسینیه از آغاز تا دهم محرم سال‌جاری ۴ میلیارد و ۲۰۰ تومان بوده است.

محمدجواد غم‌پرور با اشاره به اینکه بسیاری از مردم اقدام به اهدای وجه نقدی قربانی‌های نذری خود به حسینیه اعظم می‌کنند، افزود: در ۱۰ روز گذشته از محرم سال جاری وجوه نقدی ۲ هزار و ۲۹۲ راس گوسفند به حسینیه اعظم اهدا شده است.

وی تعداد گوسفندان زنده اهدا شده توسط مردم به حسینیه اعظم زنجان را ۴ هزار و ۶۵۷ راس اعلام کرد و افزود: ۲ هزار و ۱۱ راس گاو و گوسفند هم در مسیر دسته عزاداری این مسجد ذبح شده است.

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان صریح کرد: جمع گوسفندان نذری اهدا شده در محرم سال‌جاری به این حسینیه ۸ هزار و ۹۶۰ راس بوده است.

غم‌پرور از توزیع بیش از ۴۳ هزار پرس غذا در ایام محرم و روزهای هشتم و نهم و دهم در بین عزاداران، بیمارستان‌ها، سرای سالمندان و مؤسسات خیریه کودکان بی‌سرپرست خبر داد و گفت: ۱۸ هزار و ۲۲۵ بسته حلوای نذری هم در بین عزاداران توزیع شده است.

وی ادامه داد: در دهه محرم سال‌جاری ۳۴ هزار و ۷۹۸ بیمار از خدمات درمانی دارالشفای حسینیه اعظم زنجان در بخش‌های مختلف از جمله پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص و خدمات دندانپزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاهی، خدمات پرستاری، مامایی بهره‌مند شده‌اند.

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان ضمن تشریح محل هزینه کرد نذورات مردمی افزود: امور عمرانی، فرهنگی، خریداری تجهیزات مورد نیاز و هزینه‌های نگهداری از جمله مهمترین موارد هزینه‌کرد این نذورات به شمار می‌رود.

 

ارسال نظرات