فرماندار شهرستان گرمی گفت: باید نظارت و کنترل بر نانوایی‌ها با جدیت پیگیری شود و بازرسان نسبت به کیفیت و سلامت نان‌های عرضه شده به مردم دقت و حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۲۸۲۷۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

نظارت بر نانوایی‌های گرمی تشدید می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ابراهیم امامی ظهر امروز در جلسه شورای آرد و نان شهرستان گرمی اظهار داشت: حفظ و ارتقای کیفیت و سلامت نان‌های عرضه شده در سطح شهرستان امری مهم بوده که باید واحدهای نانوایی در منطقه به این امر توجه جدی و اساسی داشته و رضایت مردم را جلب کنند.

وی گفت: باید نظارت و کنترل بر نانوایی‌ها با جدیت پیگیری شود و بازرسان نسبت به کیفیت و سلامت نان‌های عرضه شده به مردم دقت و حساسیت ویژه‌ای داشته باشند چرا که تامین سلامت مردم از اولویت اساسی برخوردار است که این امر در رابطه مستقیم با نان تولیدی دارد.

فرماندار شهرستان گرمی بیان کرد: کیفیت و کمیت آرد و نان در شهرستان مورد قبول نیست و مردم شهرستان نسبت به کیفیت نان در شهرستان رضایت مندی ندارند و دستگاه‌های متولی به صورت جدی باید این امر را کنترل کرده و برای ارتقای کیفیت نان تولیدی در شهرستان اقدامات اساسی را انجام دهند.

امامی افزود: یکی از موضوعاتی که باید مورد تاکید قرار گیرد مسائل بهداشتی نانوایی‌های شهرستان است که در بازدیدها مشاهده می‌شود بعضی از نانوایی‌ها نسبت به رعایت موارد بهداشتی کم کاری می‌کنند که مسئولان بهداشت شهرستان باید نظارت خود را در این خصوص افزایش دهند و با واحد های متخلف برخورد جدی و قانونی داشته باشند.

رئیس شورای آرد و نان شهرستان گرمی تصریح کرد: در کنار موارد کنترلی توزیع و پخت، دستگاه‌های متولی باید بر اختصاص کامل سهم آرد شهرستان گرمی بر اساس جمعیت و سرانه مصرفی نظارت داشته باشند و نباید اجازه کسر حق آرد شهرستان داده شود.

وی با تاکید بر لزوم حذف سوءاستفاده‌کنندگان از توزیع آرد اظهار کرد: نظارت بر نحوه توزیع، نحوه پخت، کم‌فروشی و رعایت بهداشت فردی از مواردی است که باید مورد توجه اعضای شورای آرد و نان باشد و انتظار می‌رود در این زمینه دستگاه‌های متولی امر برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا مشکلات در این حوزه برطرف شود.

ارسال نظرات