رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی در رشد و توسعه اقتصادی کشور، گفت: امسال افزون بر800 میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان صادر شده است.
کد خبر: ۸۹۲۸۲۹۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرنگار ایرنا، خلیل قاسمی دوشنبه شب در حاشیه نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان، به خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین کالاهای صادر شده از استان مواد معدنی و محصولات کشاورزی می باشد که بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای شرقی و اروپا صادر می شود.
وی خاطرنشان کرد: تعهد امسال هرمزگان، صادرات یک میلیارد و 700 میلیون دلار کالای غیرنفتی است.
وی تصریح کرد: افزایش میزان صادرات غیرنفتی زمینه ساز ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، رونق تولید، کاهش وابستگی و توسعه اقتصادی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ، تسهیل مقررات و گسترش مشوق‌های مورد نیاز، افزایش خدمات تجارت خارجی، ترانزیت و تشویق سرمایه گذاری فرامرزی را از ابزارهای مورد نیاز افزایش صادرات غیر نفتی عنوان کرد.
قاسمی یاد آور شد : تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین راهبرد توسعه اقتصادی کشور در گرو ایجاد شرایط لازم برای افزایش صادرات غیر نفتی به عنوان راهکار خروج از اقتصاد تک محصولی نفت است.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود از ثبت ملی نارنگی سیاهو خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش از این نیز خرمای پیارم حاجی آباد ثبت ملی شده بود و در تلاش هستیم تا سیر بشاگرد، انبه میناب و لیمو ترش رودان نیز به ثبت ملی و حتی جهانی برسد.
ارسال نظرات