معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: در مرحله اول و دوم جشن عاطفه‌ها یک میلیارد میلیون تومان کمک‌های مردمی در سطح استان جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۸۹۲۸۳۴۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هیوا رحیمی گفت: در طول سال بخشی از درآمد‌ها و ۲۵ درصد از منابع بودجه‌ای کمیته امداد کردستان، از محل مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود.


معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ هزار دانش‌آموز تحت پوشش امداد استان هستند، افزود: با نیاز سنجی انجام شده در مرحله نخست که ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه امسال با همکاری آموزش و پرورش انجام شد توانستیم بیشترین میزان کمک‌ها را جمع‌آوری کنیم.


وی ادامه داد: مرحله نخست جشن عاطفه‌ها ۲۳ شهریور ماه امسال در سطح معابر اصلی و مرحله دوم هم ۲۴ شهریور ماه در یکهزار مصلای نماز جمعه استان برگزار شد که با مشارکت مردم خیر و نوع‌دوست کردستانی یک میلیارد تومان کالا‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده است.


اهدای ۲۴۵۰ بسته لوازم‌التحریر به مناطق محروم کردستان

رحیمی افزود: همزمان با بازگشایی مدارس دو هزار و ۴۵۰ بسته لوازم‌التحریر ۱۰۰ هزار تومانی از طرف موسسه حضرت رقیه تهران و ۳۰۰ میلیون تومان در قالب دو هزار و ۳۵۰ پک بسته‌بندی شده لوازم‌التحریر از سوی اصناف و بازاریان تهران به دانش‌آموزان نیازمند کردستانی اهدا و این کمک‌ها بر اساس نیازسنجی شهرستان‌های مختلف استان در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان توزیع شد.


۱۹ مهرماه مرحله سوم جشن عاطفه‌ها برگزار می‌شود

وی با اشاره به اینکه مرحله سوم جشن عاطفه‌ها ۱۹ مهرماه جاری در سطح مدارس استان کردستان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در سطح مدارس استان هماهنگی‌های لازم انجام شده و ۷۰ هزار پاکت برای مدارس مقطع ابتدایی آماده شده تا در بین والدین دانش‌آموزان جهت کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند توزیع شود.


معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان در مورد توزیع اقلام در بین دانش‌آموزان هر شهرستان گفت: سهمیه هر شهرستان بر اساس نیاز‌های فردی دانش‌آموزان همچون لوازم‌التحریر، کیف، کفش و پوشاک مشخص و در بین آنان توزیع می‌شود.


وی تصریح کرد: دو هزار و ۴۵۰ بسته اقلام لوازم‌التحریر که به استان کردستان اهدا شده در مناطق محروم که شیب زیادی از محرومیت دارند توزیع می‌شود.



معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان در مورد میزان رشد کمک‌های مردمی استان در جشن عاطفه‌های امسال خاطر نشان کرد: انتظار داریم در سه مرحله برگزاری جشن عاطفه‌ها حداقل ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشیم و خوشبختانه، چون تعامل بین مسئولان استان وجود دارد انصافاً نحوه جمع‌آوری کمک‌ها و نحوه توزیع آن‌ها در زمان خیلی سریع انجام می‌شود و اکثر کمک‌هایی که جمع‌آوری می‌شود در بین افراد نیازمند جامعه توزیع خواهد شد.



وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد کمک‌های جمع‌آوری شده در همان مدارس هزینه می‌شوند و کمیته امداد هیچ دخل و تصرفی در آن‌ها ندارد، گفت: کمیته امداد حلقه رابط بین خیرین و افراد نیازمند جامعه است تا بتواند فرهنگ احسان، انفاق و نوع‌دوستی را به نسل‌های بعدی انتقال دهد.


رحیمی هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها را انتقال فرهنگ نوع‌دوستی به نسل نوجوان و نسل‌های آینده عنوان کرد و افزود: مرحله سوم جشن عاطفه‌ها ۱۹ مهرماه جاری در سطح یکهزار مدرسه استان برگزار خواهد شد و ۷۰ هزار پاکت کمک‌های نقدی در بین والدین دانش‌آموزان متمکن با هدف کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کردستان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات