10 میلیون آمریکایی تبلیغات انتخاباتی روس‌ها را در فیس‌بوک دیدند

فیس بوک می‌گوید تبلیغات انتخاباتی خریداری شده توسط روس‌ها با موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور توسط 10 میلیون نفر مشاهده شده است.
کد خبر: ۸۹۲۸۴۱۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاریی بسیج،  چند ماهی است بحث بر سر نمایش تبلیغات انتخاباتی روس ها در شبکه اجتماعی فیس بوک در سال 2016 بالا گرفته و مقامات آمریکایی به دنبال تحقیقات در این زمینه هستند.

کنگره آمریکا معتقد است این تبلیغات موجب دستکاری اذهان مردم و رای دهندگان آمریکایی شده و روس ها با استفاده از این شیوه تلاش کرده اند بر نتیجه انتخابات ایالات متحده تاثیر بگذارند. روس ها همچنین متهم به سوءاستفاده از فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی برای نشر اخبار کذب علیه هیلاری کلینتون هستند؛ امری که موجب پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شد.

44 درصد از این نوع تبلیغات جنجالی قبل از برگزاری انتخابات سال 2016 توسط کاربران رویت شده اند و 56 درصد از آنها بعد از برگزاری انتخابات مشاهده شده اند. فیس بوک تعداد کل تبلیغات خریداری شده و به نمایش درآمده توسط روس ها را 3000 مورد برآورد کرده است.

فیس بوک در حال همکاری با کنگره آمریکا در این زمینه است و اطلاعات مربوط به 3000 مورد از تبلیغات روس ها را تقدیم کنگره کرده است. قرار است در آینده هزار نفر در فیس بوک استخدام شوند تا قبل از نمایش آگهی های تبلیغاتی محتوای آنها را بررسی کنند.

یک چهارم آگهی های ارسالی توسط منابع روس برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هرگز توسط کسی مشاهده نشده اند، زیرا برای گروه های خاصی ارسال شده بودند. موضوع اکثر این آگهی ها مسائل حساسیت برانگیز مانند موضوعات نژادی، مهاجرت، حمل اسلحه و غیره بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار