مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج حسین همدانی با عنوان «حبیب حرم» برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۲۸۴۱۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرمانده عاشورایی کربلای جبهه ها، سردار نبردهای نامتقارن محور مقاومت و قافله سالار شهیدان مدافع حرم، سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی با عنوان «حبیب حرم» پنجشنبه 13مهرماه بعد از نماز مغرب و عشا در تالار بزرگ وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، خیابان فاطمی برگزار می‌شود.

دومین سالگرد«حبیب حرم» برگزار می‌شود+تیزر

در این مراسم که مزین به حضور جمعی از مقامات لشگری و کشوری و خانواده معظم شهید همدانی است، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

برپایه این گزارش, شهید حاج حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود و از سال 1359 در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شرکت داشت. وی همچنین از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبههٔ کرمانشاه بود و بعدها مدتی فرمانده لشکر انصار الحسین همدان شد. همدانی همچنین جانشین قرارگاه امام حسین (ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و همچنین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ بوده است. 

سرلشکر همدانی ارشدترین مقام سپاه پاسداران است که به دلیل هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر او در دوران دفاع مقدس مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دستان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرمانده معظم کل قوا شده است. 

وی همچنین در حفظ و حراست از حرم مطهر حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه نقش به سزایی ایفا نمود و سرانجام در تاریخ 16 مهر 1394 حین انجام ماموریت‌مستشاری و مشاوره نیروهای ارتش سوریه در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.اخلاق نیکو و مردم مداری از خصیصه های بارز شخصیتی این شهید گرانقدر به شمار می رود.

ارسال نظرات