یادداشت دانشجویی :

تبریز 2018 ، اردبیل1400

انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی درسال 2018 می تواند فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی و ظرفیت های گردشگری اردبیل به دنیا باشد.
کد خبر: ۸۹۲۸۴۴۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی درسال 2018 شاید در وهله اول بی ربط به اردبیل باشد؛ اما اگر نگاهی واقع بینانه داشته باشیم انتخاب همسایه دیوار به دیوار استان به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام می تواند فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل اردبیل هم باشد.

فرصتی که نیاز به فرصت طلبی و تیزهوشی دارد تا فرهنگ، تاریخ و جاذبه های گردشگری استان به دنیا یا حدااقل به جهان اسلام معرفی شود.

اردبیلی که توسعه آن با نگاه به افق 1400 برسرزبان‌ها افتاده و البته کسی برنامه ای مدون و مشخصی برای این خصوص ارائه نداده است حالا می تواند ازمسیرمیانبر تبریز2018 ،با معرفی ظرفیت های خود، زمینه جذب سرمایه‌گذار به استان را فراهم کند.

البته تعامل و همکاری دوسویه مدیران اردبیلی با مسئولان دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی_بویژه بعد از انتخاب مجید خدابخش به عنوان استاندار این استان می تواند بر تسهیل این روند کمک کند.

باید در نظر داشت که برخلاف مسئولان آذربایجان شرقی که فرصت زمان اندکی برای میزبانی از گردشگران تبریز 2018 دارند، اردبیلی‌ها هیچ ضرب الاجلی ندارند و همین موضوع کافی است تا با خیالی آسوده، با برنامه ریزی مناسب بتوانیم پایه های توسعه‌ای اردبیل 1400 را بنا نهیم.

حال در این شرایط با توجه به اینکه گردشگری _البته در کنارکشاورزی و... محرک توسعه ای استان به شمار می رود، با انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، می توان گام بزرگی در این راستا برداشت.

البته ناگفته نماند پرداختن به این موضوعات به معنای نادیده گرفتن تلاش‌های مسئولان استانی در راستای توسعه گردشگری نیست؛ برگزاری مسابقات والیبال آسیایی و مقدماتی جهانی در اردبیل، ایجاد مکان‌های تفریحی در مشگین شهر و...، همه حکایت از قعالیت‌های مثبت در حوزه گردشگری دارد اما باید اذعان داشت که این اقدامات کافی نبوده و باید چنین فعالیت‌هایی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

در هر حال مدت زمانی اندک برای تبریز2018 مانده و در این میان اردبیل می تواند با امکنه تاریخی‌ و صنایع دستی اش، با کشاورزی و چشمه‌های بهشتی اش، با غذاهای سنتی و تمام زیبایی‌هایش چشم هر سرمایه گذاری را به خود معطوف کند.

یادداشت از:محمد باقر محمدی دانشجوی مدیریت جهانگردی

 

منبع:  سبلان‌ما

ارسال نظرات
آخرین اخبار