مدیر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: 365 مورد ثبت افزایش عملکرد محصول برنج در طرح بسیج همگام با کشاورز (طرح خودکفایی برنج) سال جاری صورت گرفت.
کد خبر: ۸۹۲۸۴۸۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیربسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی ساری بیان کرد: بیش از 50 کارشناس کشاورزی برای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز(طرح حمایت از خودکفایی برنج) با مجموعه بسیج مهندسین همکاری دارند.

 بهرام لیالی افزود.کارشناسان قبل از شروع فعالیت کشاورزان نسبت به برگزاری آموزش ها وبازدید های مورد نیاز اقدام مینمایند.
وی بیان داشت. در طول فصل زراعی برنج در سه مرحله کاشت و داشت و برداشت باحضور اساتید دانشگاه برای کارشناسان دوره های تخصصی برگزار میگردد.

مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ساری، بیان کرد: کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز در آموزش های لازم در سه مرحله را به کشاورزان میدهند وبه صورت مدون از مزارع برنج روستاها بازدید به عمل می آید.
لیالی بیان داشت. در طول اجرای طرح از نحوه اجرا هم کارشناسان و هم کشاورزان رصد میشوند تا نسبت به برطرف نمودن نقاط ضعف اقدام نماییم.

این مسؤول با بیان اینکه اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز توانسته موجب افزایش سطح بهره‌وری در زمین‌های کشاورزی شود، افزود: برخی از پایگاه‌های روستاهای مجری طرح به کتابخانه مجهز شدند تا در صورت نیاز کتاب‌های تخصصی در اختیار داشته باشند.

لیالی وظیفه بسیج مهندسین کشاورزی در طرح بسیج همگام با کشاورز را تسهیل در عوامل تولید دانست و خاطرنشان کرد: کارشناسان در روستاها و مزارع طرح به بررسی مشکلات و چالش‌های پیش‌رو می‌پردازند و مانند یک رابط در کنار کشاورز حضور دارند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز رضایت کشاورزان را به‌همراه داشته است، تصریح کرد: وکشاورزان و دهیاران از افزایش بهره‌وری و تولید مزارع خود ابراز رضایت کرده و به‌صورت مکتوب خواستار استمرار اجرای این طرح شدند.

مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی فقط منحصر به کارشناسی در حوزه زراعت نیستند، افزود: مهندسین کشاورزی کارشناسان کشاورزی در روستا هستند و مسائل عمده کشاورزی روستاییان را رصد می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها