خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه تیپ 82 صاحب الامر (عج) قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه تیپ 82 صاحب الامر (عج) گفت: باید خدا را شاکر باشیم که توفیق سربازی در راه اهل بیت را به ما داده است و تمام خیر دنیا و آخرت در مسیر اهل بیت است.
کد خبر: ۸۹۲۸۵۳۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام كاووس عطايي مسئول نمایندگی ولی فقیه تیپ 82 صاحب (عج) در دوازدهمین روز از ماه محرم در جمع رزمندگان تیپ 82 سپاه صاحب الامر ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین و همچنین شهادت امام سجاد (ع) تشریح کرد : در ایام خاصی قرار داریم که باید بیشترین استفاده معنوی را از این ایام بدست آورد.
وی ادامه داد: باید خدا را شاکر باشیم که توفیق سربازی در راه اهل بیت را به ما داده است و تمام خیر دنیا و آخرت در همین مسیرقرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: شئون امامت و حجت خدا سه شان دارد، خواه این حجت رسول باشد و خواه امام باشد، اول اینکه امام واسطه فیض الهی است یعنی اینکه هر چه از طرف خداوند متعال به ما می رسد به خاطر وجود اهل بیت است ، که می توان به صحبتهای امام در کاخ امیر مدینه اشاره کرد که فرمود : ما اهل بیت خدا هستیم ، ملائکه در خانه ما اهل بیت رفت و آمد می کند ، بواسطه ما اهل بیت رحمت خداوند جاری می باشد .
وی افزود : امام مرجع دینی است ، هر کس به امام رجوع کند امام جواب اورا می دهد در روایت است یزید بعد از واقعه کربلا پشیمان شد و به امام سجاد نامه نوشت که من از کشتن امام حسین (ع) پشیمان هستم و به من بگویید چگونه توبه کنم ، امام برای یزید راهکار داد ولی مردم اعتراض کردند و گفتند چگونه کسی که پدر تو و اهل بیتت را کشته است راه توبه را نشان می دهی ، امام در جواب گفت : من مرجع دینی برای همه هستم حتی اگر یزید باشد .
عطایی توضیح داد : تشکیل حکومت دینی نیز یکی ار شئون امام و حجت خدا است که اگر سه پایه ، رهبری الهی ، قانون الهی و مردم متدین و بصیر مهیا باشد حکومت الهی شکل می گیرد همانطوری که در زمان پیامبر و امامت حضرت علی (ع) شکل گرفت و امام حسین نیز وقتی مردم کوفه برای او نامه نوشتند برای تشکیل حکومت الهی راهی کوفه شد .
عطایی در پایان تشریح کرد : امروز هرچه عزت داریم به خاطر اهل بیت است و ما با عمل خالص می توانیم راه اهل بیت را ادامه دهیم .
8001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها