خبرهای داغ:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: طرح احیای کاخ جهان‌نما(دولتخانه صفوی) احتمالا تا پایان سال جاری به اتمام برسد که این امر نیازمند تبیین چگونگی پیاده‌سازی برنامه‌های عملیاتی این طرح است.
کد خبر: ۸۹۲۸۶۴۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، فریدون الهیاری روز گذشته در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت طرح احیای پایه‌های کاخ جهان‌نما(دولتخانه صفوی)، اظهار کرد: براساس تصمیمی که در کمیته راهبردی قطار شهری گرفته شده بود مقرر شد تا بازسازی و مرمت این پایه‌ها انجام شود.

وی افزود: پس از تصمیمات اخذ شده، قرار بر این شد تا سفت‌کاری پایه‌های کاخ جهان‌نما توسط شهرداری اصفهان و نازک‌کاری این پایه‌ها توسط میراث فرهنگی انجام شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: طرح مرمت و بازسازی پایه‌های کاخ جهان‌نما توسط یکی از متخصصان و پیشکسوتان معماری و طراحی اصفهان تهیه و این طرح در شورای فنی استان اصفهان و سازمان میراث فرهنگی کشور به تصویب رسید.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی فضایی در طرح احیای پایه‌های کاخ جهان‌نما، تصریح کرد: درصدد برنامه‌ریزی برای آن هستیم که مشخص کنیم که کاخ جهان‌نما در چه ابعاد و با چه فرم و شکلی باید در ورودی خیابان چهارباغ عباسی ساخته شود اما بسیاری از سازه‌های معماری و کاربری‌های موجود پیرامون کاخ جهان‌نما در دوره تاریخی که این کاخ ساخته شده وجود نداشته و طبیعی است که ایجاد این کاخ از نظر فضایی شرایط جدیدی را ایجاد خواهد کرد که باید ساماندهی فضایی پیرامون این کاخ نیز در نظر گرفته شود.

الهیاری عنوان داشت: در حال حاضر میراث فرهنگی درصدد بررسی و مطالعه این طرح است تا متوجه شود که این طرح چه تأثیراتی ایجاد خواهد کرد و باید چه تمهیداتی برای آن اندیشیده شود اما از نظر بازسازی کاخ جهان‌نما، این طرح کاملاً آماده اجراست؛ شهرداری و سازمان قطار شهری نیز آمادگی کامل برای عملیاتی کردن این طرح دارند اما همچنان نیازمند جمع‌بندی بیشتر برای ساماندهی فضایی این طرح هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با احیای پایه‌های کاخ جهان‌نما اختلاف دیدگاهی وجود دارد، برخی معتقدند که اگر طرح بازسازی کاخ جهان‌نما در ورودی خیابان چهارباغ کنونی با شرایط فعلی ایجاد شود، اساساً به لحاظ سیما و منظر کالبدی اختلالاتی به وجود خواهد آمد که باید آن را با ساماندهی فضایی برطرف کرد که نیازمند تصمیم‌گیری‌های بیشتر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در پایان بیان داشت: طرح احیای پایه‌های کاخ جهان‌نما(دولتخانه صفوی) احتمالاً تا پایان سال جاری به اتمام برسد که این امر نیازمند تبیین چگونگی پیاده‌سازی برنامه‌های عملیاتی این طرح است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها