خبرهای داغ:
دهیار روستای تاریخی ابیانه از حضور 333 گردشگر خارجی در روزهای تاسوعا و عاشورا در این روستای تاریخی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۸۶۵۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، محمد عادلی صبح روزگذشته در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با شکوه تمام و با حضور همه اهالی ابیانه که در خارج از ابیانه زندگی می‌کنند، برگزار شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص محدودیت ورود گردشگر داخلی در روزهای تاسوعا و عاشورا، گفت: دهیاری و شورای ابیانه در طول سال با تمهید مقدمات همه هدفش ورود گردشگر جهت بازدید از روستاست که نمونه آن در عید نوروز با ایجاد چند کمپ استراحتی در حاشیه روستا برای رفاه حال گردشگران از جمله اقدامات دهیاری بود.

دهیار ابیانه تصریح کرد: جمعیت ساکن ابیانه از 300 نفر فراتر نمی‌رود اما شمار ابیانه‌ای‌های ساکن شهرهای دیگر از چند هزار نفر افزون است، این جمعیت، هرجا که باشند، خود را ملزم می‌دانند که تاسوعا و عاشورا به ابیانه بروند و در مراسم عزاداری به شیوه آبا و اجدادی شرکت کنند. شمار افراد حاضر در مراسم طی این دو روز به قدری زیاد است که دهیاری قادر به ارائه خدمات به گردشگران نیست.

وی گفت: البته با ورود کسانی که از قبل هتل رزرو کرده بودند مشکلی نبود و همچنین همه اصحاب رسانه از جمله خبرنگاران و عکاسان خبری در ابیانه حضور پیدا کرده و پوشش خبری مناسب انجام گرفت.

عادلی همچنین از حضور 333 گردشگر خارجی در روزهای تاسوعا و عاشورا در این روستای تاریخی خبر داد و بیان کرد: تعداد 180 نفر گردشگر در روز تاسوعای حسینی و 153 گردشگر در روز عاشورای حسینی در روستا آمده از نزدیک شاهد برگزاری مراسم‌های سنتی عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران بزرگوار ایشان بودند.

وی از حضور سفیر هندوستان در جمهوری اسلامی ایران به همراه خانواده در این ایام در روستا خبر داد و اذعان کرد: گردشگران از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، استرالیا، اسلواکی، اسپانیا، جمهوری چک، چین، سوئیس، پرتقال، بلژیک، نروژ، روسیه، نیوزیلند، لهستان، تایلند، هلند، مراکش، مجارستان و کانادا در این دو روز مهمان مردم ابیانه بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها