گنجاندن موضوع مدیریت بحران در برنامه های شبکه استانی

در برنامه های شبکه ی استانی دنا متناسب با نیاز مخاطبان به موضوع مدیریت بحران پرداخته شد.
کد خبر: ۸۹۲۸۶۶۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
قائم مقام صدا وسیمای مرکز استان در نشست کارگروه آموزش و گنجاندن موضوع مدیریت بحران در برنامه‌های شبکه استانیاطلاع رسانی استان با بیان اینکه برنامه سازان این شبکه با هدف آشنایی مردم با شیوه‌های پیشگیری از عوارض برخی بحران‌ها نظیر آتش سوزی، خشکسالی، بیابان زدایی و زلزله برنامه‌های متنوعی تولید و پخش کرده اند گفت: این برنامه‌ها به منظور بالا بردن ضریب حساسیت مردم به بروز بحران‌ها تولید شده است.
در این نشست مدیر حراست شبکه‌ی استانی دنا هم با بیان ضرورت پیگیری مصوبات این کارگروه گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ادارات و انعکاس فعالیت دستگاه‌ها برای ترویج این برنامه‌ها از رویکرد‌های این شبکه‌ی استانی است.
آقای بذرافشان افزود: این کارگروه تاکنون طرح‌هایی مانند طرح خادم با مشارکت جمعیت هلال احمر، گنجاندن آثار بحران‌های تهدیدگر استان در برنامه‌های آموزشی و چگونگی مقابله با آثار زیانبار سیلاب و آتش سوزی را ارائه کرده است.
رئیس اداره بحران و پدافند غیر عامل راه و شهر سازی هم در سخنانی با اعتراض به در نظر نگرفتن سوانح مکرر جاده‌ای استان در ردیف بحران ها، گفت: در ۵ سال گذشته حدود هزار نفر در محور‌های استان جان خد را بر اثر حوادث ترافیکی از دست داده اند این در حالی است که ضایعات نخاعی و جراحات شدید مجروحان این حوادث خانواده‌ها را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
محرابی افزود: ادعای داشتن بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان واقعی نیست و کهگیلویه و بویر احمد کمتر از چند کیلومتر مختصر بزرگراه تنها در خروجی شهر‌ها دارد و وجود جاده‌های قدیمی، کم عرض و پرترافیک از مهمترین مشکلات استان است که کمتر به آن توجه می‌شود.
در این نشست اعضا درباره‌ی چگونگی استفاده‌ی از دانش روز، تجهیز یگان‌های امدادی، تخصیص اعتبارات خاص، به روز کردن تکنولوژی، ایجاد شرایط برای استفاده از ظرفیت‌ها و توسعه‌ی آموزش همگانی گفتگو کردند.
ارسال نظرات