امام‌جمعه موقت تربت‌جام گفت: شهدای اصناف تجارت دنیا را رها و تجارت پرسود شهادت را برگزیدند.
کد خبر: ۸۹۲۸۶۷۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی پیرنیا در یادواره شهدای اصناف تربت‌جام با تسلیت ایام سوگواری سید سالار شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم بیان داشت: اصلاح امور جامعه بدون جهاد و شهادت امکان‌پذیر نخواهد بود و اگر شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم نمی‌بود اصلاح دنیا و آخرت مردم انجام نمی‌شد.

وی با تأکید بر لزوم داشتن فرهنگ جهادی افزود: اگر فرهنگ جهاد و شهادت نباشد زندگی خودبه‌خود از هم می‌پاشد و امروز کشور‌های مثل میانمار که اهل جهاد و شهادت نیستند با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در آتش خشم دشمنان می‌سوزند.

وی تصریح کرد: دفاع از دین انتخابی است و شهدا به خاطر دفاع از دین، مکتب و ولایت مورد انتخاب خداوند قرار گرفتند و در میان مردم صاحب عزت شدند.

امام‌جمعه موقت تربت‌جام با اشاره به شهادت شهید حججی که باعث تغییر و تحول در جامعه شد خاطرنشان کرد: شهید حججی باروحیه ایثار و ازخودگذشتگی برای زنده‌بودن مکتب اهل‌بیت (ع) و تداوم فرهنگ شهید و شهادت این راه را انتخاب کرد.

حجت‌الاسلام پیرنیا ادامه داد: شهید برای آیندگان طرح و برنامه طولانی‌مدت دارد که برای هر جامعه و مدیریتی قابل است و بنابراین باید روحیه جهادی، ایثار و شهادت را همواره زنده نگه‌داریم.

وی ابراز داشت: همه مدیون شهدا هستیم چراکه آنان به دنبال اسم و نام نبوده‌اند و نمی‌شود جریان ایثار را به هیچ گروه و جریانی نسبت داد، چون شهدا فراجناحی‌اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصناف یادآور شد: شهدای اصناف درحال تجارت دنیا بودند و برای دفاع از مکتب از سود دنیا گذشتن و تجارتی پرسود آخرت را دنبال کردند.

امام‌جمعه موقت تربت‌جام تأکید کرد: شرط بقای انقلاب ادامه راه شهیدان و تسلیم امر ولایت‌فقیه بودن است و در این برهه از زمان فرمان آتش به اختیار رهبری ادامه حرکت در مسیر شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و روحیه شهادت‌طلبی است.

گفتنی است: همزمان با ایام محرم یادواره شهدای اصناف تربت‌جام به همت حوزه مقاومت بسیج اصناف سپاه تربت‌جام با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم عزادار شیعه و اهل سنت در محل هیئت متحده حسینی این شهر باشکوه خاصی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها