خبرهای داغ:
همزمان با عصر روز عاشورا،آیین نمادین حرکت اسرای کربلا با حضور پرشور عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در شهر ابوزیدآباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۸۶۷۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، کاروان نمادین اسرای کربلا از مقابل حسینیه فاطمیون به راه افتاد و همنوا با آن، عاشقان و دلباختگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)در قالب دسته های زنجیر زنی و سینه زنی تا گلزار مطهر شهدای گمنام شهر ابوزیدآباد را  به عزاداری پرداختند.
در این کاروان اسرای نمادین کربلا با پوشش سبز دیده می شوند و سربازان نمادین یزید با پوشش قرمز و در دست داشتن سرنیزه آنان را همراهی می کنند.
عزاداران حسینی اعم از مردان،زنان و کودکان به همراه سرهای نمادین بریده شهدای دشت نینوا،این کاروان را همراهی کردند و عده ای نیز در بخش هایی از مسیر عبور کاروان ،با پذیرایی از کاروانیان، عشق و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دادند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)نیز در غم و اندوه شهادت امام حسین(ع)و یاران باوفایش نوحه سرایی کردند.
در این مراسم،سوگواران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)با حضور در گلزار مطهر شهدای گمنام،به عزاداری پرداختند.
هدف از برگزاری این آیین ابلاغ پیام عاشورا و واقعه کربلا است تا مظلومیت امام حسین (ع) و خاندان و یاران با وفایش برای مردم بازگو کند.
این مراسم همچون سال های قبل توسط هیئت فاطمیون شهر ابوزیدآباد در عصر روز عاشورا برگزار می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها