امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز گفت: جمهوری اسلامی ایران نمونه بارزی از دولت دینی و اسلامی است که امام حسین(ع)برای برپایی آن قیام کردند
کد خبر: ۸۹۲۸۷۱۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
مولوی رسولی زاده امام جمعه اهل سنت سرباز در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، با بیان مظلومیت اهل بیت (ع) در واقعه کربلا و فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: امام حسین (ع) برای احیای مجدد اسلام و تقویت دین قیام کردند و در مقابل منافقین آن زمان و اولاد ابن‌سبع ایستادند.

وی افزود: ما اهل سنت نیز این غم بزرگ را همیشه در دل خود داشته و به نوبه خود در مراسمات عزاداری محرم شرکت داریم و به کسانی که بخواهند این نهضت عظما را از قلب مسلمین جهان محو کنند، مقابله خواهیم کرد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز با اشاره به اینکه ما نیز در ماه محرم عزادار هستند، بیان کرد: درست است که اهل سنت عزاداری را بصورت ظاهری اجرا نمی‌کنند، اما این غم بزرگ را همیشه در دل داشته و با اعمالشان خود را در این غم بزرگ شریک می‌کنند و اگر مراسمات عزاداری را بصورت ظاهری برگزار نمی‌کنند، دلیل بر دشمنی با اهل بیت (ع) نیست.

وی تصریح کرد: یکی از نشانه‌های محبت اهل سنت به اهل بیت (ع) این است که در خطبه‌های نماز جمعه واجب است تا نام امام حسین (ع) و امام حسن (ع) و سرور زنان دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) را به نیکی ببرند.

رسولی زاده با بیان این مطلب که محبت اهل بیت (ع) از نشانه‌های ایمان است، تاکید کرد: از عقاید اهل سنت است که اگر کسی به اهل بیت رسول خدا و همسران نبی مکرم اسلام و صحابه رسول الله احترام نگذارد و محبت آن‌ها را در دل خود نداشته باشد نه تنها در مذاهب اهل سنت جایی ندارد بلکه مسلمان هم نیست.

وی خاطرنشان کرد: همواره بهترین مخلوقات خداوند به دست پست‌ترین‌های آن‌ها به شهادت رسیده اند و با شهادت امام حسین (ع) در صحرای کربلا چنان ظلمی در آنجا رقم خورد که تاریخ اسلام تاکنون به خود ندیده است و بیانگر کفر و دنیا پرستی یزید و یزیدیان است.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت شهرستان سرباز به تاکید بر لزوم ولایت مداری و فرمانبرداری ملت از رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نمونه بارزی از دولت دینی و اسلامی است که امام حسین (ع) برای برپایی آن قیام کردند و بر همگان واجب است تا با بصیرت و ولایت مداری خود در مقابل یزیدیان زمان که آل سعود، داعش و دولت‌های غربی هستند ایستادگی کنند.

وی در پایان با گلایه از کشتار مردم بیگناه عراق، سوریه و یمن به دست وهابیت و داعش، خاطرنشان کرد: ماه محرم از ماه‌های حرام است که نباید در آن حتی جنگی واجب صورت گیرد، اما اسلام نما‌های وهابی نه تنها به این مسائل پایبند نیستند بلکه با خونخواری تمام دست به بزرگترین جنایات بر علیه اسلام می‌زنند.
ارسال نظرات