مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سراوان:

نقش موثر امام سجاد (ع) در بیداری مردم از واقعه کربلا و جنایات امویان/ امویان در صدد به فراموشی سپردن نهضت عاشورا بودند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سراوان اظهارداشت: امام سجاد (ع) در زمان اسارت با سخنرانی در مسجد اموی از جنایات امویان به ویژه یزید پرده برداشت و مردم را از واقعه کربلا آگاه ساخت
کد خبر: ۸۹۲۸۷۱۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون اظهار داشت: دوران امامت امام سجاد (ع) یکی از شگفت انگیز‌ترین دوره‌های تاریخ اسلام به دلیل وقوع تحولات متفاوت از جمله به فراموشی سپردن تقریبی سنت پیامبر در جامعه، به شمار می‌رود که به طور تقریبی می‌توان گفت: از اسلام در آن زمان فقط نام او باقی مانده بود.

وی افزود: در دوران امام سجاد (ع) یزید بن معاویه، عبدالله بن زبیر، معاویه بن یزید، مروان بن حکم، عبدالملک بن مروان و ولید بن عبدالملک فرمانروای می‌کردند که باور‌های غلطی را میان مردم رواج داده بودند که موجب فراموشی اسلام میان مردم شده بود.

این مسئول با اشاره به اینکه این امام بزرگوار در آن دوران به صورت آشکار نمی‌توانست فعالیت سیاسی انجام دهد، گفت: امام سجاد (ع) با توجه به شرایط حاکم در جامعه آن زمان، فرهنگ دعا و انتظار را میان مردم ترویج داد که هم اکنون ثمرات آن را میان شیعیان می‌توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در بیدار سازی مردم از فاجعه کربلا نقش موثری داشته‌اند و در زمان اسارت با بردباری و شهامت، فاجعه کربلا را برای مردم بازگو کردند و طبل رسوایی بنی امیه و به ویژه یزید را به صدا در آوردند.

وی تصریح کرد: افشاگری‌های امام سجاد (ع) در مسجد اموی از درخشان‌ترین رویداد‌های زندگی این امام بزرگوار به شمار می‌رود که در زمان اسارت عظیم‌ترین جهاد را انجام داده است.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه درسپاه شهرستان سراوان افزود: امام زین العابدین (ع) در دوران امامت با مشکلات متعددی روبه رو شده اند، اما با این وجود خط مشی صحیح و حماسه امام حسین (ع) را در دل‌ها زنده نگه داشت تا توطئه افرادی که قصد تحریف این حادثه را داشتند، خنثی شود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به اینکه از زمانی که شام به قلمرو اسلام تبدیل شدن بود، مورد حکومت فرمانروایان اموی قرار داشت که با توجه به فتوحاتی که در آن دوران انجام شده بود مردم آن زمان کمتر با سنت پیامبر و اسلام آشنا بودند و تجمل گرایی در آن زمان به اوج خود رسیده بود.

وی تصریح کرد: چهارمین امام شیعیان در طول ۳۴ امامت خود، بیست بار سفر حج را پیاده برگزار کرد که همواره به این عبادت توجه داشتند و با توجه به اینکه همه ساله مسلمانان زیادی به سفر حج عازم می‌شدند،‌ای موضوع را فرصتی مناسب برای رساندن پیام اسلام دانست و مدافع شیعیان مقابل دشمنان و ستمگران بود.

وی زنده نگه داشتن نهضت عاشورا را از مهم‌ترین فعالیت‌های امام سجاد (ع) برشمرد و گفت: امویان در صدد بودند تا واقعه کربلا به فراموشی سپرده شود، اما امام سجاد (ع) با روش‌های احساسی و عاطفی و با یاد آوری جنایات یزدی در کربلا، حماسه ایثار، شجاعت و شهادت شهیدان کربلا و امام حسین (ع) زنده کرد و افشاگری‌ها و پرده برداری از اعمال ناشایست امویان انجام داد
ارسال نظرات