معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد: دانشجویانی که تمایل دارند به همراه کاروان دانشجویی اعزام شوند به معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی استان مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۹۲۸۷۱۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
صمد برسیا با اشاره به سفارش خاص ائمه اطهار در خصوص زیارت حضرت ابااعبدالله (ع)، افزود: با توجه به شرایط حساس منطقه‌ای و تحرکات دنیای غرب علیه اسلام برای به انزوا کشیدن مسلمانان و ایجاد تفرقه و دودستگی بین کشور‌های اسلامی و تشکیل گروه‌های تروریستی برای وارونه نشان دادن چهره واقعی اسلام، اهمیت مراسم پیاده‌روی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع بشری دو چندان می‌باشد.

وی اظهار کرد: سازمان بسیج دانشجویی استان در راستای رسالت‌های محوله، همانند سال‌های گذشته و با همکاری دفتر عتبات عالیات دانشجویی استان (دفتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها) و سازمان نظام وظیفه عمومی استان، اقدام به حل مشکل خروج دانشجویان مشمول کرده است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده، حل مشکل خروج دانشجویان مشمول به صورت اینترنتی است، گفت: دانشجویان دیگر نیازی به وثیقه خروج ندارند و تعهدنامه محضری که هر سال باید با پرداخت هزینه در دفاتر اسناد رسمی تکمیل و ممهور می‌شد، از چرخه ثبت‌نام حذف شده است.

برسیا عنوان کرد: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه مربوطه از تسهیلات در نظر گرفته شده برای پیاده‌روی اربعین امسال استفاده کنند.

وی نکته مهم دیگر را که باید مورد توجه دانشجویان قرار بگیرد شرایط تعیین شده برای شخص ضامن بیان کرد و گفت: طبق قوانین خروج، فردی که ضامن دانشجو می‌شود حق خروج از کشور تا زمان برگشت دانشجو را ندارد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی استان مراحل ثبت نام برای شرکت در پیاده روی دانشجویی را به شرح ذیل عنوان کرد؛
۱. مراجه به سایت sagha-noor.ir
۲. انتخاب منوی مجوز خروج
۳. وارد کردن کد ملی، مشخصات فردی خود و ضامن
۴. تکمیل دیگر موارد خواسته شده
۵. بعد از ثبت‌نام نهایی، از سامانه پرینت ثبت نام گرفته شود و همراه با فرد ضامن به پایگاه یا حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه مربوطه مراجه شود و در حضور مسؤول بسیج دانشگاه، قسمت‌های مربوط به امضای فرد و ضامن در برگه را امضا کنید سپس برگه را تحویل مسؤول بسیج دانشگاه دهید و یا به معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی استان تحویل دهید.

برسیا با اشاره به اینکه بقیه مراحل بر عهده سازمان بسیج دانشجویی، دفتر عتبات و سازمان نظام وظیفه است، تاکید کرد: در هر مرحله‌ای که مشخص شود فرد دانشجو نبوده و یا ضامن معتبر نباشد از خروج وی جلوگیری خواهد شد و عواقب ناشی از آن بر عهده فرد است.

وی بیان کرد: ضامن می‌تواند پدر، مادر، خواهر، برادر یا هر یک از بستگان یا دوستان باشد.

این مسئول با بیان اینکه تمام تلاش ما جهت حضور حداکثری دانشجویان و جامعه دانشگاهی در این اجتماع عظیم است و از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد، افزود: دانشجویانی که تمایل دارند به همراه کاروان دانشجویی اعزام شوند تا تاریخ ۹۶/۰۷/۲۸ فرصت دارند به معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی استان به آدرس؛ یاسوج، شهدای ۵ مراجعه کنند.
ارسال نظرات