امام جمعه شهرستان رابر و مسئول اداره بهزیستی شهرستان به دیدار مادر و دو خواهر معلول جسمی و ذهنی شهید ارسلان سلاجقه در روستای تذرج رفتند، مادر شهیدی که سال های سال است که با کهولت سن وظیفه پرستاری دو دختر معلولش را نیز به دوش می کشد.
کد خبر: ۸۹۲۸۷۴۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  کارهای خداوند هیچ گاه بی حکمت نیست، در هر گوشه و کنار این کره خاکی گاهی با جلوه ای از مخلوقات الهی که رو به رو شوی متحیر و حیران از کرده اش می شوی.
مادر شهید  رابری  بیش از ۷۵ سال است از  دو دختر معلول جسمی، حرکتی و عقب ماندگی ذهنی  نگهداری می کند.
این مادر مهربان و دلسوز که “ربابه ” نام دارد و به قول خودش بیش از ۷۵ سال سن دارد، سال های سال است که از دو فرزند معلولش به نام های اشرف متولد ۱۳۴۵ دارای معلولیت جسمی و پروین متولد ۱۳۵۳ دارای معلولیت ذهنی نگهداری می کند.
وی نه تنها در روزهای سخت جنگ پسرش ارسلان را به جبهه فرستاد که اینها هم هر دو خواهران شهید ارسلان سلاجقه می باشند و اکنون با وجود کهولت سن و ناتوانی همچنین عصا کش و پرستار فرزندان معلولش نیز است نگرانی این را دارد که به دلیل کهولت سن نمی توان  آن گونه که باید از آنها نگهداری کند.
وی بسیار نگران که سرنوشت این دو دختر معلولش  پس از مرگش چه خواهد شد؟

امام جمعه شهرستان به همراه رئیس اداره بهزیستی شهرستان رابر  از مادر و دو خواهر معلول جسمی و ذهنی شهید ارسلان سلاجقه در  روستای تذرج  دیدار کردند و پای درد دلهای مادر شهید که با کهولت سن وظیفه پرستاری از دو دختر معلول خود را نیز بدوش می کشد نشستند.

 

تلاش مسئولین در حمایت از خانواده های   شهدا بر کسی پوشیده نیست ، امیدواریم مسئولین زیربط   نگاهی  ویژه به این مسئله داشته باشند .

گزیده ای از زندگی شهید ارسلان سلاجقه 

شهید ارسلان سلاجقه پدرش سهراب و مادرش ربابه، درسال ۱۳۳۹در روستای تذرج از توابع شهرستان رابر در خانواده ای مذهبی و زحمتکش بدنیا آمد در سن ۶سالگی به مدرسه رفت و دوران راهنمایی را در رابر سپری کرد سپس برای تحصیلات دبیرستان خود به بافت رفت و در رشته ریاضی فیزیک دبیرستان شریعتی دیپلم گرفت، وی فردی روشنفکر و مذهبی بود و با شروع اعتصابات مردمی و اعتراضات در دبیرستان خود سخنرانی کوبنده ای کرد و راهپیمایی ها را از دبیرستان شریعتی راه انداخت و سایر دبیرستانها نیز وارد این راهپیمایی ها شدند بدلیل همین روحیه اعتراض به رژیم مدت یک هفته در شهربانی بافت بازداشت شد، در سال ۶۱موفق شد وارد دانشکده افسری شود و سرانجام نیز در۲۶شهریور سال ۶۶در جبهه سومار در درگیری با دشمن بعثی به شهادت رسید. و در حدود ۷ سال مفقود بود .

ارسال نظرات