مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد:
روابط عمومی و تبلیغات ناحیه روح الله یزد اقدم به برگزاری مراسم عزاداری ابا عبد الله الحسین(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع) با حضور پایوران،برادران وظیفه و مردم محل نمود.
کد خبر: ۸۹۲۸۷۶۳
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛حجت الاسلام محمدی در این مراسم گفت: اوضاع و احوالی در جهان اسلام پیش آمده بود و به جائی رسیده بود که امام حسین (ع) وظیفه خودش را این می دانست که باید قیام کند، حفظ اسلام را در قیام خود می دانست. قیام او؛ قیام در راه حق و حقیقت بود.
وی در ادامه افزود: اختلاف و نزاع او با خلیفه وقت بر سر این نبود که تو نباشی و من باشم، آن کاری که تو می کنی نکن بگذار من بکنم، اختلافی بود اصولی و اساسی. اگر کسی دیگری هم به جای یزید بود و همان روش و کارها را می داشت باز امام حسین (ع) قیام می کرد، خواه اینکه با شخص امام حسین (ع) خوشرفتاری می کرد یا بدرفتاری.
وی همچنین اذعان کرد: یزید و اعوان و انصارش هم اگر امام حسین (ع) متعرض کارهای آنها نمی شد و روی کارهای آنها صحه می گذاشت حاضر بودند همه جور مساعدت را با امام حسین (ع) بکنند، هر جا را می خواست به او می دادند، اگر می گفت حکومت حجاز و یمن را به من بدهید، حکومت عراق را به من بدهید، حکومت خراسان را به من بدهید می دادند، اگر اختیار مطلق هم در حکومتها می خواست و می گفت به اختیار خودم هر چه پول وصول شد و دلم خواست بفرستم و می فرستم و هر چه دلم خواست خرج می کنم کسی متعرض من نشود، باز آنها حاضر بودند
ارسال نظرات