خبرهای داغ:
راوی سیره شهدا:

دشمنان نمی خواهند یاد و خاطره شهدا زنده بماند/ شهید حججی الگوی نسل چهارم انقلاب

روای سیره شهدا در یادواره شهدای مدافع حرم استان سمنان گفت: دشمنان نمی خواهند یاد و خاطره شهدا زنده بماند؛ اما زهی خیال باطل که علیرغم همه تلاش آنان این یاد و خاطره هر روز در جامعه ما پررنگ تر می شود و نتیجه آن شهدایی مانند حججی ها از نسل چهارم انقلاب است.
کد خبر: ۸۹۲۸۸۹۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، عزای شب سوم شهادت امام حسین (ع)، یادواره شهدای مدافع حرم استان و گرامیداشت شب هفتم شهید محسن حججی در مسجد پیامبر اعظم (ص) به همت پایگاه بسیج مسجد پیامبر اعظم با حضور آیت الله سیدمحمدشاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم برگزار شد.

در این یادواره حجت الاسلام سیدمحمد میرعلی اکبری از راویان سیره شهدا با یادآوری رشادت 72 تن از یاران امام حسین(ع) در روز کربلا و برشماری خصایص برخی از مدافعان حرم اهل بیت در روز عاشورا بیان داشت: نگاه ما نباید نگاهی آخور بین باشد بلکه باید همچون حر آزاده باشیم و نگاهمان آخر بین باشد.

وی با تأکید بر اینکه معنویت گرایی را باید اصل در زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم، گفت: این نگاه در حسین و یارانش موج می زد این در حالی است که آنها در برابر صف عریض و طویل دشمنان با نگاهی مادی گرایانه قرار گرفتند و همین نگاه مادی گرایانه بود که ذلت و خفت را در تاریخ برای آنها رقم زد و در مقابل حسین و حسینیان نه  تنها فخر زمان خویش بلکه فخر همه زمانها شده اند.

این راوی ادامه داد: جوانان اوایل انقلاب از زن و بچه و زندگی خود گذشتند و همه را گذاشتند و برای پایداری و حفظ انقلاب اسلامی تا پای جان ایستادندو با خون خویش درخت انقلاب را آبیاری کردند و آن را به دستان ما سپردند.

حجت الاسلام میرعلی اکبری با بیان اینکه دشمنان نمی خواهند یاد و خاطره شهدا زنده بماند؛ اما زهی خیال باطل که علیرغم همه تلاش آنان این یاد و خاطره هر روز پررنگ تر می شود، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز قطعا انتشار یافته که جوانانی همچون شهید حججی که امروز الگوی نسل چهارم انقلاب است و در دنیا غوغا به پا کرده است.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه امروز دشمنان برای عفت زنان و غیرت مردان ما برنامه ریزی و توطئه چینی می کنند،  تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سالانه میلیون ها دلار  برای تغییر اذهان جوانان ما خرج می کنند و با شبکه های مستهجن غربی خانواده های ایرانی را نشانه می روند و سعی بر تبدیل عزت ما به ذلت دارند.

این راوی سیره شهدا با بیان اینکه ملاک برتری زن و مرد در اسلام تقوا است، گفت: فهم دین، رعایت دین؛ مجاهدت، پاک شدند در دنیا و عبادت و بندگی خداوند از جمله اصول اولیه ای است که همگی ما باید نسبت به آنها توجه داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها