خبرهای داغ:
پرورش دهنده گیاه آلوئه ورا در شهرستان قاین با بیان اینکه به دنبال گسترش و فرآوری این محصول دراستان هستم، گفت: به دلیل خشک سالی های دو دهه استان، شهرستان قاین محل خوبی برای کاشت این گیاه است.
کد خبر: ۸۹۲۸۹۰۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

محمد علی شوشتری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از توان و ظرفیت داخلی، اظهارداشت: خراسان جنوبی نزدیک به دو دهه است که با خشکسالی های شدید مواجه شده است.

  این پرورش دهنده گیاه آلوئه ورا ادامه داد: به دلیل خشک سالی های دو دهه خراسان جنوبی و شهرستان قاین و با تحقیقاتی که  انجام دادم به این نتیجه رسیدم که گیاه آلوئه ورا در هر نوع خاکی قابل رشد است.

شوشتری با اشاره به اینکه این گیاه خود را با شرایط محیطی که در آن قرار می گیرد وقف می دهد ، افزود: شهرستان قاین محل خوبی برای کاشت این گیاه است.

وی با بیان اینکه برای تحقیقات بیشتر در مورد کاشت این گیاه به استانهای اصفهان و شمال کشور رفتم، عنوان کرد: در ابتدای کار هزار بوته این گیاه را از مشهد خریداری و فضایی به مساحت 120متر کاشت کردم .

این کارآفرین موفق با بیان اینکه گیاه آلوئه ورا نیاز به مراقبت خاصی ندارد، افزود: بعد از حدود دو سال 4میلیون تومان درآمد داشتم و در این مدت تعداد زیادی از هم استانی ها برای کسب تجربه و آموزش های لازم به من برای راه اندازی گلخانه مراجعه کرده اند که 5نفر آنها در حال حاضر موفق به راه اندازی گلخانه شده اند و با خریداری کردن بوته این گیاه از خودم این گیاه را کاشت می کنند.

وی با بیان اینکه از بسیج سازندگی شهرستان مبلغ 30میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد این کار دریافت کرده ام، افزود: اداره جهاد کشاورزی و سپاه کمک خوبی در این زمینه به من کرده اند.

شوشتری با بیان اینکه بازار فروش این گیاه در شهرستان قاین و تهران است، گفت: سعی من براین است که بتوانم گلخانه را پانصد تا یک هزار متر افزایش دهم تا بتوانم تولید بیشتری داشته باشم.

وی با بیان اینکه گیاه آلوئه ورا آفت کمتری میزند، افزود: این گیاه به سه روش تکثیر به روش پا جوش، تکثیر به روش بذر و تکثیر به روش کشت بافت  صورت می گیرد.

شوشتری با اشاره به بعضی از خواص آلوئه ورا، گفت: شیره آلوئه ورا برای درمان بریدگی های خفیف، سوختگیها، گزش حشرات، آفتاب سوختگی و غیره موثر است.

وی ادامه داد: گیاهان آلوئه ورای تحت کشت بیرون، گلهای زیبایی تولید می کنند که دارای ساقه بلندی هستند، که در رنگهای متنوعی وجود دارند و اگر  آلوئه ورا به عنوان گیاه آپارتمانی کاشته شود، شکوفه نخواهد داد.

 وی عنوان کرد: گیاه آلوئه ورا گیاهی است که می تواند محدودیت های آبی، خاکی و شرایط سخت اقلیمی را به راحتی تحمل نماید.

 این تولید کننده گیاه آلوئه ورا در شهرستان قاین گفت: به دنبال فراوری و گسترش کارم در شهرستان قاین هستم وافرادی که مایل هستند در خصوص این گیاه اطلاعات کسب کنند با آنها همکاری خواهم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها