عضو شورای شهر کرج:

روز ملی البرز نشان‌دهنده هویت استان است

عضو شورای شهر کرج گفت: روز ملی البرز نشان‌دهنده هویت البرز است که نیازمند برگزاری مراسمی درخور این استان می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۲۸۹۳۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، رحیم خستو در سیزدهمین جلسه علنی شورای شهرکرج با اشاره به بیستم مهرماه که روز ملی البرز نام گزاری شده است گفت: استان البرز زمانی مستقل شد که زیرساخت‌های لازم برای این استان پیش‌بینی‌نشده بود و نیاز به مهیاکردن الزاماتی داشت درصورتی‌که این اقدامات انجام نشد.

روز ملی البرز نشان‌دهنده هویت استان است

وی اظهار داشت: البرز با ترکیب قومیتی و فرهنگی متعدد دارای یک ویژگی بی‌نظر است که یک ظرفیت برای استان محسوب می‌شود و باید فرهنگ این قومیت‌ها نمایان شود.

خستو بابیان اینکه حتی یک موزه در استان البرز وجود ندارد افزود: چند سالی از تشکیل این استان می‌گذرد درصورتی‌که البرز حتی یک موزه ندارد این در حالی است که اکثر استان‌ها مکان‌هایی برای نمایش و معرفی هویت خوددارند تا فرهنگ ملت استان را در معرض دید قرار بدهند.

عضو شورای شهر کرج ضمن اشاره به‌روز ملی البرز تأکید کرد: از شهرداری و شورای شهر خواستار برگزاری مراسم مناسبی برای روز ملی البرز هستم چراکه این روز نشان‌دهنده هویت این استان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر باید تشکیل یک موزه فرهنگی در استان البرز را اولویت قرار دهند تا فرهنگ تمام اقوام نشان داده شود و جذابیتی برای مردم و توریست ایجاد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها