دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران:
دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران با اشاره به ارتباط مستقیم اختلالات خواب با مشکلات خلقی گفت: رعایت بهداشت خواب یکی از بهترین راهکارها جهت درمان اختلالات خواب به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۹۲۸۹۵۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
به گزارشخبرگزاری بسیج، آرش میراب‌زاده در نشست خبری که در ارتباط با سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران برگزار شد، اظهارداشت: این کنگره 25 تا 28 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود و در واقع هفدهمین کنگره پیاپی انجمن علمی روانپزشکان محسوب می‌شود.

وی افزود: 18 مقاله و 48 پوستر جهت ارائه در کنگره پذیرفته شده و میهمانانی از خارج کشور نیز در کنگره حضور خواهند داشت.

وی افزود: 17 سمپوزیوم جهت ارائه در کنگره پذیرفته شده و 7 میزگرد علمی و 9 کارگاه آموزشی نیز در سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان خواهیم داشت.

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: جایزه‌ای تحت عنوان دکتر داوودیان بنیانگذار روانپزشکی کشور به همکارانی که بیش از 5 سال از فعالیت آنها نگذشته باشد طرح‌های پژوهشی مناسبی ارائه دهند به آنها تعلق خواهد گرفت.

میراب‌زاده در ادامه به موضوع اختلالات خواب اشاره کرد و گفت: اختلالات خلقی اصولاً با اختلالات خواب که شامل کم خوابی، پرخوابی و بدخوابی است همراه بوده و درمان اختلالات خواب در کاهش مشکلات روانپزشکی بسیار مؤثر است.

وی گفت: یکی از درمان‌های اختلالات خواب توجه به موضوع بهداشت خواب و بهره‌وری از روش‌های غیر دارویی است و اگر این موضوع جوابگو نبود می‌توان با تشخیص پزشک از روش‌های دارویی استفاده کرد.

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران با تأکید بر اینکه افراد نباید برای درمان اختلالات خواب خود به صورت خودسرانه دارو مصرف کنند، گفت: این موضوع باید حتماً توسط پزشک بررسی شود چرا که مصرف خودسرانه دارو علاوه بر اینکه اعتیادآور است، عوارض دیگری را نیز می‌تواند به همراه داشته باشد.
ارسال نظرات