پیش‌بینی صید بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن میگو از آب‌های هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان پیش‌بینی کرد بیش از هزار و ۵۰۰ تن میگوی درشت و ریز از آب‌های هرمزگان صید شود.
کد خبر: ۸۹۲۹۰۱۳
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛پرویز محبی با بابیان اینکه از روز گذشته(11 مهر) صیادان صید میگو در آب‌های هرمزگان را آغاز کردند، افزود: صید میگو هرساله در ۷۰۰ کیلومترمربع از صیدگاه‌های استان از بندرکوهستک شهرستان سیریک آغاز می‌شود و در صیدگاه‌های هرمز و تولای قشم به پایان می‌رسد.

 

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن میگوی درشت و ریز از آب‌های هرمزگان صید شود، تصریح کرد: ۲ هزار صیاد با ۱۷۰ فروند لنج در مدت ۴۵ روز از صیدگاه‌های هرمزگان میگو صید می‌کنند.

 

محبی اظهار کرد: استفاده از تورهای نامرئی در صید میگو و دیگر آبزیان به علت از بین بردن منابع آبزی و محیط‌زیست دریایی خلیج‌فارس ممنوع است.

 

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: شیلات هرمزگان امسال ۴۵ میلیون قطعه بچه میگو را در استان برای بازسازی و جلوگیری از کاهش نسل میگو در ذخیره‌گاه‌های استان ر‌ها کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته صیادان هرمزگانی یک هزار و ۲۰۰ تن میگو از صیدگاه‌های استان صید کردند، اضافه کرد: صید غیرمجاز میگو در هرمزگان پیش از آغاز فصل قانونی یکی از مشکلات صیادان این استان است که با توجه به کوچک بودن میگو‌های صیدشده خسارت جبران‌ناپذیری به منابع میگوی خلیج‌فارس وارد می‌کند.

 

مدیرکل شیلات هرمزگان ادامه داد: طرح دریابست از اول مهر مدت ۱۰ روز باهدف بازسازی ذخایر، تخم‌ریزی آبزیان بارور، جلوگیری از صید غیرمجاز و آماده شدن صیادان برای صید میگو اجرا شد.

 

محبی خاطرنشان کرد: نتایج این طرح و بررسی تأثیر آن بر روی ذخایر به‌ویژه میگو پس از پایان صید میگو مشخص می‌شود.

 

وی در پایان گفت: استان هرمزگان با داشتن بیش از ۲۹ هزار صیاد، ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را دارد.

ارسال نظرات