فرمانده سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: روحیه مبارزه طلبی برای جلوگیری از اسارت اعتقادی یک ضرورت است، هم اسلام باید حفظ شود و هم اگر به شهادت رسیدیم در آن جایگاه الهی قرار بگیریم.
کد خبر: ۸۹۲۹۰۱۶
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار نظری در مراسم یادواره شصت شهید شهر بار از توابع شهرستان نیشابور که شب گذشته برگزار شد با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) گفت: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، در طول تاریخ کسانی که در موضع غرور و قدرت طلبی بوده اند برای بقا و تداوم خود بدنبال اسارت جوامع دیگر بوده اند.

وی ادامه داد: اسارت گاهی اعتقادی است، به این معنی که اعمالی انجام میدادند که مردم یا آن‌ها را بپرستند و یا آنچه را آن‌ها میگویند بپرستند و خدایی وجود نداشته باشد.

نظری گفت: اگر مردم خدایی باشند قدرت آن‌ها به خطر میافتد، مردم اگر به اسلام ناب توسل پیدا کنند استکبار نابود خواهد شد و بجای آن باید اسلام آمریکایی و انگلیسی باشد.

وی یکی دیگر از راه‌های اسارت را اسارت فرهنگی دانست و بیان کرد: میخواهند چیزی که آن‌ها به عنوان فرهنگ نشر میدهند در دنیا رواج پیدا کند و مردم مطابق میل آن‌ها زندگی کنند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: استکبار با اسارت نظامی بدنبال محدود کردن قدرت سایر جوامع است، نباید قدرت نظامی داشته باشیم و باید مستشاران آن‌ها حضور داشته باشند، در زمان شاه حدود پنجاه هزار مستشار بر قدرت ارتش نظارت داشتند و اجازه استفاده از سلاح‌ها را باید آن‌ها میدادند.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد در خانه خود باشیم شهادت به سراغ ما نمیآید، شهادت جهاد و حضور در میدان رزم میخواهد، باید در مقابل کسانی که به دنبال نابودی اسلام هستند ایستادگی کرد و اجازه رواج اسلام‌های تقلبی را به آن‌ها نداد.

نظری گفت: روحیه مبارزه طلبی برای جلوگیری از اسارت اعتقادی یک ضرورت است، هم اسلام باید حفظ شود و هم اگر به شهادت رسیدیم در آن جایگاه الهی قرار بگیریم.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره)، شهدا و ائمه معصوم (ع) برای اسلام به شهادت رسیدند، شهدا برای حفظ مرز‌های اعتقادی و ارزش به شهادت رسیدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها