خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تشریح صفات شریفه حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب سلام الله علیها خصوصیات بارز اخلاقی فراوانی دارد اما آنچه در مصیبت ها و روضه ها از او شنیده ایم مصائبی بوده که بر او گذشته است.
کد خبر: ۸۹۲۹۰۷۱
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، روز دوازدهم محرم الحرام و همزمان با شهادت حضرت زین العابدین علیه السلام اجتماع بزرگ«رهروان زینبی» با حضور همسران شهدا ،بسیجیان وجمعی از زنان و دختران ولایی، مسئولان و مدیران استانی و خانواده های معزز شهدای مدافع حرم در جوار مضجع شریف حضرت زینب بنت موسی بن جعفر سلام الله علیها برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی از وعاظ برجسته کشور و استاد حوزه و دانشگاه با تشریح صفات شریفه حضرت زینب سلام الله علیها گفت: حضرت زینب سلام الله علیها خصوصیات بارز اخلاقی فراوانی دارد اما آنچه در مصیبت ها و روضه ها از او شنیده ایم مصائبی بوده که بر او گذشته است.
وی با بیان اینکه این بانوی ارزشمند اسلام پنج خصوصیت ویژه اخلاقی دارد، ادامه داد: خصوصیت اول ایشان عبادت و بندگی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عبودیت، یکی از ویژگی های حضرت زینب کبری سلام الله علیها است، اظهار کرد: عبودیت تا این حد مهم است که امام حسین (ع) صبح عاشورا که با حضرت زینب کبری سلام الله علیها خداحافظی کرد فرمود «خواهرم در نماز شبت مرا فراموش نکن» و چقدر مهم است که یک امام سفارش می کند؛ امام سجاد(ع) می گوید«عمه جانم زینب در تمام این مسیر در شب ها نماز شب می خواند»؛ یک زن با این همه گرفتاری که دارد، بدن ها روی زمین، خیمه های نیمه سوخته اما در شب یازدهم امام سجاد علیه السلام می گوید عمه جانم زینب در این شب ها نماز شبش ترک نشد؛ باید از این موضوع درس بگیرید و به نمازتان اهمیت دهید؛ زینب مظهر نماز و عبودیت است.

حجت الاسلام رفیعی، عفاف و حجاب را ویژگی دیگر حضرت زینب سلام الله علیها دانست، وی با بیان اینکه تسلیم و رضای خدا بودن، ویژگی سوم حضرت زینب است و ویژگی چهارم صبر است؛ گفت: حضرت زینب سلام الله علیها در شب عاشورا یک لحظه از خود بیخود شد؛ یک لحظه گفت کاش امشب می مردم امام حسین علیه السلام گفت صبور باش «اصبری.» و اینگونه که نقل کرده اند در روز عاشورا همه جا حضرت زینب سلام الله علیها را می بینند و یک جا او را نمی بینند؛ کجا؟ کنار بدن دو فرزندش؛ می خواهد برادر شرمنده نشود؛ خدا از آدم های ناشکر بدش می آید؛ اما خدا برای انسان های صبور پاداش در نظر می گیرد.

حجت الاسلام رفیعی، ویژگی پنجم حضرت زینب سلام الله علیها را شجاعت بر می شمرد و در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه ارزش ها مرز نمی شناسد، ابراز کرد: شهید شهید است به هر ملیتی که باشد؛ پیروان زینبی در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر علیها سلام گرد هم آمدند تا در روز شهادت بیمار کربلا حضرت امام زین العابدین میثاقی دوباره با آرمان های حضرت زینب سلام الله علیها ببندند.

وی اضافه کرد: جمع بسیار فاخری است؛ خواهران زیادی در این جمع هستند به خصوص خواهران جوان؛ درباره حضرت زینب سلام الله علیها هر چه شنیدیم مصیبت بوده است و گریه کردیم و روضه خواندیم، اما حضرت زینب سلام الله علیها را آنگونه که شایسته است نشناختیم.

استاد رفیعی در ادامه عنوان کردند: زینب کبری سلام الله علیها یکی دو سال از امام حسین علیه السلام کوچکتر است و تنها فردی است که شهادت پنج تن را دیده است؛ خیلی شبیه به حضرت خدیجه سلام الله علیها مادربزرگش بوده است؛ کودک که بود آمد نزد پیغمبر صلی الله علیه و آله و گفت یا رسول الله(ص) من خواب عجیبی دیدم؛ حضرت فرمود چه خوابی دیدی؟ گفت خواب دیدم من در بیابانی بودم و طوفان شد؛ دیدم درختی در آنجاست و من به درخت پناه بردم اما طوفان این درخت را از جا کند؛ چهار شاخه داشت؛ شاخه اول را گرفتم شکست؛ شاخه دوم را گرفتم شکست؛ شاخه سوم و چهارم همه شاخه ها شکست؛ پیغمبر فرمود دخترم آن درخت من و پنج تن هستیم؛ شجره طیبه هستیم؛ آن تنه درخت که کنده شد من هستم اول من را از دست می دهید؛ شاخه اول مادرت حضرت زهراسلام الله علیهاست و شاخه دوم پدرت حضرت علی(ع)، شاخه سوم امام حسن(ع) و شاخه چهارم امام حسین(ع)؛ تو داغ همه این ها را می بینی و در شب عاشورا او خیلی اشک می ریخت و به امام حسین می گفت تو از آن درخت فقط باقی ماندی؛ تو یادگار آن پنج تن هستی.

 

در ادامه همایش حاج مهدی ربانی از مداحان برجسته کشوری نوحه سرایی کرد و از خانواده های معزم شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

ودر پایان، میثاق نامه حضرت زینب کبری سلام الله علیها قرائت شد و همه زنان رهرو این بانوی معزز و مکرم اسلام آن را امضا کردند.

 
 
 
ارسال نظرات