مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

مادران باید عفاف وحجاب زینبی را برای کودکان خود الگو سازی کنند

مادران باید خود برای کودکان خود الگو باشند و عفاف وحجاب زینبی را برای آنان الگو سازی نمایند.
کد خبر: ۸۹۲۹۱۱۴
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در همایش دختران زینبی در حسینیه اعظم زنجان گفت: تاریخ اسلام برپایه مذکر و مونث بر پا شده است در هر نقشی که مردان در ساختن تاریخ اسلام تاثیر داشتند، بانوان هم با حفظ حدود و موانع شرعی تاریخ‌ساز بودند.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی افزود: در واقعه عاشورا یک چهره در قالب خون و شمشیر و ایثار اختصاص دارد که امام حسین (ع) و یارانش به نحو اکمل آن را به پایان رساندند، و کربلا هم با نقش‌آفرینی مردان و زنان جاودانه شده است.

وی اظهار داشت: تاریخ کربلا بردو چهره استوار است  یک چهره آن به خون و شمشیر و ایثار اختصاص دارد که امام حسین (ع)  و یارانش به نحو اکمل آن را به اتمام رساندند و چهره دیگر کربلا بعد تاریخ‌سازی آن توسط حضرت زینب(س) است که این واقعه در تاریخ جاودانه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به شخصیت والای حضرت زینب(س) تصریح کرد: حضرت زینب(س) در زهد و تقوا، علم و دانش و عبادت سرآمد بودند ولی وی  در تاریخ اهل بیت (ع) مورد ظلم قرار گرفته‌اند.

جنتی اظهار داشت: حضرت زینب(س) اسطوره صبر وایثار  و ام المصایب و بیمار مصلحتی کربلا یعنی امام سجاد (ع) نبودند، پیام عاشورا به دست ما نرسیده بود و این تقدیر الهی بود که زینب(س) در این واقعه حضور یابند.

وی  با اشاره به بحث حیا وعفت حضرت زینب(س) خاطر نشان ساخت زینب(س) زیورآلات اهل بیت را جمع کرد و به عمر سعد گفت که این زیورآلات را به لشکر خود بدهید تا به خاندان پیامبر (ص) جسارتی نشود و این پیام بانوی بزرگوار اسلام به همه بانوان است.

جنتی افزود: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی انتخاب شده است، این شور و شعور فقط با زبان محقق نمی‌گردد و زنان با عفاف و حجاب و مردان با غیرت خود باید این شعار را در عمل پیاده نمایند.

مدیر کل اوقاف زنجان تصریح کرد:مادران باید خود برای کودکان خود الگو باشند و عفاف وحجاب زینبی را برای آنان الگو سازی نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار