وزیر آموزش و پرورش:

فرهنگیان بسیجی باید مدیریت آموزش و پرورش را برای تطابق با فرهنگ بسیجی رصد کنند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگ بسیجی مساوی با فرهنگ عاشورایی است، گفت: فرهنگیان بسیجی باید مدیریت آموزش و پرورش را رصد کنند که آیا با مختصات فرهنگ بسیجی همسو است؟
کد خبر: ۸۹۲۹۱۳۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش امروز در گردهمایی مشترک پایگاه‌های بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش که در مجموعه فرهنگی 13 ابان، برگزار شد، با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در سال 59 اظهار داشت: در حالی که تنها 20 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت، حجم سنگینی از سوی کشورهای غرب و شرق به ایران وارد شد. 

وی ادامه داد: شاید کسانی که به ایران حمله کردند تصور نمی‌کردند با مقاومت هشت ساله ملتی مواجه شوند که در آن هنگام هنوز ساختارهای حکومت‌شان کاملا شکل نگرفته بود و انتظام لازم در نظامات اداری ایجاد نشده بود. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: بسیج به عنوان ابتکار حضرت امام(ره) نقش بسیار مهمی در این پایداری داشت؛ بسیج در روزهای آغازین شروع کار خود، شاید این تصور را ایجاد کرد که برای قوام بخشیدن به نظامات حکومتی باشد و شاید نقش مکمل برای نظام‌های اداری ایجاد می‌کرد، اما به تدریج با رشد بسیج، این علت موجبه، تغییر پیدا کرد. 

بطحائی با بیان اینکه فرهنگ بسیج و بسیجی یکی از علل پایداری و ماندگاری آن است، گفت: علت مهم که باعث پایداری بسیج شده است، فرهنگ بسیجی است. 

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: فرهنگ بسیجی مساوی با فرهنگ عاشورایی است، فرهنگی که ما هر سال آن را در محرم مرور می‌کنیم و از این رو ترسیم مختصات فرهنگ بسیجی، کار سختی نیست، چرا که همان فرهنگ عاشورایی است. 

وی با برشمردن ویژگی‌های فرهنگ بسیجی متذکر شد: جوانمردی، پایمردی، از خودگذشتگی و چشم‌پوشی از منافع فردی، مدارا کردن با دوستان و برخورد شدید با دشمنان از مختصات بسیجی بودن است. 

بطحائی اضافه کرد: اگر امروز از پایداری انقلاب اسلامی صحبت می‌کنیم، بستگی به تعمیق فرهنگ بسیجی دارد. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بنده خود یک بسیجی بوده و در این تشکل عضو هستم، خاطرنشان کرد: عضویت در بسیج حسی را در بنده ایجاد کرد که در تلاطمات سیاسی در دهه 60 که با آن مواجه بودیم، سبب کمک به ما شد، چرا که تعلق خاطر به بسیج، انسان را از تلاطمات حفظ می‌کند. 

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ بسیجی عنوان کرد: وقتی از فرهنگ بسیجی صحبت می‌کنیم، یعنی ویژگی‌هایی که امام حسین(ع) از خود به جای گذاشته‌اند و اگر روزی ما این فرهنگ بسیجی را فراموش کنیم و یا در عمل، آن را مورد توجه قرار ندهیم و فقط در سخنرانی‌ها از آن اسم ببریم، آن روز باید نگران کشور و عاقبت به خیری خودمان باشیم.

بطحایی ابراز داشت: آن چیزی که دائما باید از معرض دیدمان خودنمایی کرده و هشدار دهد، این است که مختصات فرهنگ بسیجی چقدر در مدیریت و تصمیم‌گیری‌ هایمان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با طرح این پرسش که تصمیمات ما برای نظام آموزش و پرورش چقدر متاثر از فرهنگ عاشورایی و بسیج است، خاطرنشان کرد: رستگاری آموزش و پرورش منوط به رعایت این مختصات است.

وی افزود: تک تک فرهنگیان بسیجی دائما باید مسیری که مدیریت آموزش و پرورش طی می‌کند را رصد کنند که آیا با مختصات فرهنگ بسیجی همسو است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار