نیروهای ارتش سوریه و متحدان آنها موفق شدند حومه شرقی السلمیه در شرق حماه را به‌طور کامل از لوث تروریسم تکفیری پاکسازی کنند.
کد خبر: ۸۹۲۹۱۶۶
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای متحد حومه شرقی السلمیه در شرق حماه را به‌طور کامل از اشغال تروریسم تکفیری آزاد کردند.

بر اساس این گزارش، آزادسازی کامل حومه شرقی السلمیه در پی هلاکت آخرین تروریست داعشی در این منطقه محقق شد.

ارتش سوریه و همپیمانان از یک ماه پیش عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی حومه السلمیه از اشغال داعش آغاز کرده بودند، گروه تروریستی داعش این منطقه را چهار سال پیش اشغال کرده بود، طی این عملیات ده‌ها روستا و شهرک و تپه‌های اطراف آن آزاد شده است که مهمترین آنها، شهرک عقیربات به‌عنوان بزرگترین دژ داعش و شهرک ابوحنایا بود.

به گزارش تسنیم،با آزادسازی حومه السلمیه، خطر حملات خمپاره‌ای و موشکی به شهر السلمیه پایان خواهد یافت چرا که تروریست‌های داعشی طی این سال‌ها این شهر را آماج حملات خود قرار داده بودند که در نتیجه آن صدها غیرنظامی بیگناه جان خود را از دست داده بودند.

انتظار می‌رود که نیروهای شرکت‌کننده در عملیات آزادسازی حومه السلمیه به نیروهای پیشرو از سمت حومه شرقی حمص ــ که به‌زودی منطقه عاری از لوث تروریسم داعش اعلام خواهد شد ــ بپیوندند تا در نهایت تمام حومه شرقی حماه و حمص به‌طور کامل آزاد شوند که این مسئله امنیت بیشتری به عملیات نظامی در طول جبهه صحرا تا دیرالزور خواهد داد.

ارسال نظرات