رئیس شورای علمای افغانستان در سمینار «زندگی و کارنامه اهلبیت(ع)» در کابل تاکید کرد که شیعه و سنی اختلافی در این کشور ندارند اما مردم اجازه ندهند که تفاوت‌های جزئی زمینه‌ساز سوء استفاده دشمن شود.
کد خبر: ۸۹۲۹۱۸۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مولوی «قیام‌الدین کشاف» ضمن تاکید بر لزوم حفظ وحدت بین پیروان مذاهب تشیع و تسنن در افغانستان تصریح کرد که پیروان دو مذهب هیچ اختلافی ندارند و نباید تفاوت‌های جزئی بین دو مذهب زمینه‌ساز اختلافات شود.

وی تاکید کرد که امام حسین (ع) به همه مسلمانان جهان متعلق است زیرا بر تمام کسانی که به خداوند و پیامبر اسلام(ص) باور دارند واجب است تا به خاندان آن حضرت نیز احترام بگذارند.

به گزارش جمهور، رئیس شواری علمای افغانستان گفت: مردم باید هشیار باشند و به دشمن اجازه ندهند تا با استفاده از احساسات پیروان مذاهب در این کشور، شیعه و اهل تسنن را مقابل یکدیگر قرار دهند.

برخی از کارشناسان افغان چندی قبل نسبت به تلاش برخی از کشورهای عربی بویژه عربستان سعودی برای ترویج عقاید تکفیری وهابی در افغانستان هشدار داده بودند.

همچنین پیش از این نیز «مولوی خداداد صالح» رئیس شورای علمای غرب افغانستان نسبت به فعالیت مبلغان تکفیری در این کشور هشدار داده بود و پدیده تکفیری‌ها را نتیجه دخالت کشورهای خارجی در افغانستان عنوان کرده بود.

وی از علما و مردم افغانستان خواسته بود تا به مبلغان تکفیری و گروه‌های وابسته اجازه ترویج عقاید نادرست شان را ندهند.

اخیرا مسجد شیعیان در قلعه فتح‌الله خان کابل هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در نتیجه 6 نمازگزار شهید و 33 تن دیگر از جمله تعدادی از زنان و کودکان زخمی شدند.

ارسال نظرات