یک هزار و 607 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی در شش‌ماهه نخست امسال از خدمات این نهاد بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۲۹۲۴۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه توانمندسازی خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد راهبرد اصلی کمیته امداد است، گفت: مهم‌ترین اولویت کمیته امداد استان زنجان زمینه‌سازی برای اشتغال‌زایی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد باهدف ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی آن‌ها است .

هدایت صفری افزود: با فراهم شدن زمینه اشتغال جامعه هدف کمیته امداد و ورود آن‌ها به فضای کسب‌وکار و تلاش برای درآمدزایی و استقلال معیشتی ، اهداف این نهاد در حوزه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بسترهای موردنیاز برای اشتغال ، داشتن مهارت و علاقه به کار در رشته شغلی موردنظر است ، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب زمینه مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت را فراهم کرده و مسیر اشتغال‌زایی آن‌ها را هموار کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد:در کنار مهارت‌آموزی به گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان مشاوره‌های شغلی مناسب نیز توسط کارشناسان این نهاد باهدف تقویت روحیه کار ، تلاش و انگیزه تولید و اشتغال به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه می‌شود.

هدایت صفری در ادامه از بهره‌مندی هزار و 607 مددجوی زنجانی از خدمات مهارت‌آموزی این نهاد در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد در قالب آموزش‌های فنی حرفه‌ای کوتاه‌مدت و بلندمدت ، پایدارسازی و توسعه  طرح‌های اشتغال و حرفه‌آموزی دانش آموزان دبیرستانی به جامعه هدف ارائه‌شده است.

وی بابیان اینکه از مجموع مددجویان بهره‌مند از خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد استان زنجان 960نفر زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بوده است ، افزود: 647 سرپرست مرد یا فرزندان پسر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی این نهاد در شش‌ماهه نخست امسال شرکت کرده‌اند.

صفری با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی توجه به مناطق محروم و روستایی است ، ادامه داد : درمجموع 67 درصد از خدمات ارائه‌شده در حوزه مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به تعداد هزار و70نفر مربوط به مددجویان ساکن در مناطق محروم و روستایی استان در شش‌ماهه نخست امسال بوده است.

وی به ارائه 55 هزار و 486 نفر ساعت خدمات مهارت‌آموزی در قالب آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: بیش از 129 میلیون تومان در حوزه مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال  از محل منابع داخلی این نهاد سرمایه‌گذاری شده است .

ارسال نظرات