دبیر شورای ملی ساماندهی سالمندان استان زنجان:

تامین ابزارهای کمک حرکتی یکی از اصلی ترین بخش های خدمات مربوط به سالمندان است

یکی از اصلی ترین بخش های خدمات مربوط به سالمندان تامین ابزارهای کمک حرکتی جهت بهبود تعادل و افزایش سطح استقلال فرد است.
کد خبر: ۸۹۲۹۲۴۳
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دبیر شورای ملی ساماندهی سالمندان استان زنجان گفت: در حال حاضر 2 مرکز روزانه نگهداری سالمندان و 2 مرکز شبانه روزی در سطح استان زنجان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند که یک مرکز فرزانگان سالمند نیز در سالجاری در خدابنده افتتاح شد.

محمدی اجرای طرح توانمندسازی سالمندان را از طرح های موفق بهزیستی جهت توانمند سازی سالمندان برشمرد و افزوود: با اجرای طرح توانمند سازی بهزیستی استقلال فردی سالمندان حفظ می شود و حفظ استقلال فردی سالمندان بعنوان فردی مفید و فعال در خانواده و جامعه یکی از اهداف اصلی بهزیستی است که با اجرای این مهم توانمند سازی و ارتقاء سطح فعالیت های روز مره آنها جامه عمل می پوشد.

وی ناتوانی در افراد سالمند را محدودیت یا از دست دادن توانایی در انجام نقش های اجتماعی و ادامه زندگی مستقل در انجام فعالیت های روز مره زندگی عنوان نمود و اظهار داشت: یکی از اصلی ترین بخش های خدمات مربوط به سالمندان تامین ابزارهای کمک حرکتی جهت بهبود تعادل و افزایش سطح استقلال فرد است.

دبیر شورای ملی ساماندهی سالمندان استان زنجان آموزش ، تامین وسایل کمک توانبخشی در زندگی روز مره و تسهیل دسترسی را از حیطه های اصلی خدمات این طرح به سالمندان بر شمرد و تصریح کرد: آموزش فعالیت های روز مره زندگی ، تامین فن آوری کمکی اعم از وسایل کمک توانبخشی در زندگی روز مره بر حسب میزان عملکرد سالانه ، ارائه آموزش های لازم در خصوص استفاده صحیح و مناسب از وسایل کمک توانبخشی ، آموزش تحرک ، جابجائی و مناسب سازی محیط زندگی را از جمله خدمات قابل ارائه در طرح توانمند سازی است.

وی افزود: سالمندی اگر چه روندی طبیعی در زندگی هر فرد است و نمی توان مانع از ورود به آن شد با این وجود می توان با برنامه و روشهای مختلف زوال توانایی های جسمی ، روحی ، عاطفی و شناختی را در انسان کاهش داده و یا لااقل آن را به تاخیر انداخت.

گفتنی است، در حال حاضر 2100 نفر سالمند معلول در استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند که ازاین تعداد 50 نفر از خدمات ویزیت در منزل ، 62 نفر از خدمات مراقبین و 50 نفر در طرح توانمند سازی سالمندان از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار