نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار با آمران به معروف و ناهیان از منکر استان، با اشاره به حضور توهین آمیز گردشگران خارجی بدون حجاب به مسجد و منبر مشاهده شده است، خاطرنشان کرد: هیچ‌ وقت این اجازه را به مسئولان نخواهیم داد، به نام میراث فرهنگی به منبر و مسجد توهین کنند چون این یک منکر است.
کد خبر: ۸۹۲۹۲۷۴
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام  محمدعلی آل‌هاشم با تاکید بر حفظ حرمت مسجد و منبر، از نحوه حضور گردشگران در اماکن مذهبی به ویژه مساجد تبریز انتقاد و اظهارکرد: در مورد مسجد کبود که به فیروزه جهان اسلام شهرت دارد نهایت همکاری و همراهی را برای رعایت و اجرای قوانین و مقررات میراث فرهنگی انجام می دهیم و معتقدیم همه باید رعایت کنند و در حفظ آن نهایت همکاری را داشته باشند.
وی اظهار کرد: اما این نوع همکاری ها بدان معنی نیست که منبر و مسجد احترامشان حفظ نشود، بنده هیچ وقت اجازه چنین اهانتی را نمی دهم.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: در این رابطه نخستین هشدارم بود و در صورت عدم رعایت مسائل از سوی مسئولان ذیربط به وظیفه خودمان عمل خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه امروز جلوگیری از نفوذ دشمنان وظیفه همگانی است، یادآور شد: این امر از جمله منکرات است و باید در مقابل آن ایستاد.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در بحث امر به ‌معروف و نهی از منکر همان‌ گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌ اند اگر منکری مشاهده کردید تنها تذکر لسانی بدهید و منتظر نتیجه نمانید، یادآور شد: نتیجه مربوط به مبادی ذیربط قانونی بوده و اگر کسی می ‌خواهد از نتیجه آگاه شود باید از طریق همین مبادی پیگیری کند.
وی ادامه داد: زمانی که می ‌خواهیم امر به‌ معروف کنیم ابتدا خودمان باید معروف را بشناسیم شاید مسئله ‌ای را که ما معروف یا منکر می‌دانیم، آن‌ گونه نباشد.
حجت الاسلام آل هاشم، یکی از شرایط امر به ‌معروف و نهی از منکر را نرم ‌خویی دانست و گفت: با نرم ‌خویی و خوش رفتاری باید این کار را انجام داد چون با محبت و خوش‌ رویی موثرتر بوده و تاثیر منفی ندارد.
وی ، مردم داری، کنار مردم بودن، توجه به تذکر لسانی، عمل به آموزه های دینی و حرکت در مسیر قرآن و پرهیز از هرگونه تندخویی را از ملزومات مهم عمل به فریضه امر به معرف و نهی از منکر بیان کرد.
آل هاشم افزود: وقتی مسئله امر به ‌معروف و نهی از منکر مطرح می ‌شود فکر همه متوجه چند تار موی بانوان می ‌شود، هر چند در این ‌باره نیز تذکر لسانی واجب است اما منکر جامعه تنها این مساله نیست، منکرات بسیاری از جمله منکرات اجتماعی و سیاسی وجود دارد که باید تذکر داده شود.
وی، رفتارها و حرکات خرافی در مراسم ‌های عزاداری را مصداقی از منکرات دانست و اظهار کرد: در برخی عزاداری‌ها یکسری خرافات و حرکات و رفتارهای زشت انجام می‌ دهند که تشکیلات اباعبدالله الحسین (ع) را زیر سؤال می‌ برند و مقابله با این مسائل نهی از منکر بوده و وظیفه همگانی است.
آل هاشم، حضور پررنگ در مساجد محلات و نمازهای جمعه شهرستان‌ها و دعوت جوانان برای حضور در مساجد و نمازهای جمعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از موارد امر به ‌معروف حضور در مساجد و پرشور کردن نماز در مساجد است و باید کاری کنیم تا جوانان و نوجوانان در مسجد حضور پیدا کنند و عادت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها