حجت الاسلام قاسمی: بانوان با الگو قرار دادن حضرت زینب می توانند، نقش بسیار مهمی در ترویج و اشاعه مکتب اسلام و تداوم نهضت حسینی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۲۹۲۸۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، همایش رهروان زینبی به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میبد و با همکاری حوزه مقاومت بسیج خواهران خدیجه الکبری و فاطمه الزهرا، حوزه علمیه خواهران این شهرستان و امور فرهنگی امامزاده سید صدرالدین قنبر در مسجد امامزاده سید صدر الیدن قنبر با سخنرانی حجه الاسلام قاسمی و مداحی تقی زارع برگزار شد.

حجه السلام قاسمی در این همایش با گرامیداشت رشادت‌های حضرت زینب (س) در واقعه کربلا به بانوان توصیه در تأسی گرفتن از حضرت زینب (س) در زندگی خود نمود و افزود: شما با الگو قرار دادن حضرت زینب می‌توانید نقش بسیار مهمی در ترویج و اشاعه مکتب اسلام و تداوم نهضت حسینی با توجه به روشنگری‌هایی که وی در زنده نگه داشتن قیام عاشورا نمود، داشته باشید.

وی در ادامه افزود: در ایام ماه محرم الحرام که علم و بیرق عزاداری حسینی برافراشته می‌شود و همه جا سیاه پوش می‌شود فرصت بسیار مناسبیاست تا با پوشاندن خود و فرزندانمان با لباس مشکی و آشنا نمودن آن‌ها با شعائر دینی از تضعیف شعائر دین که هدف دشمنان اسلام است، جلوگیری نمائیم.

حجه السلام قاسمی گذاشتن نام نیک بر فرزندان را که در روایات به آن توصیه شده است را به مادران سفارش کرد و تصریح نمود: در گذاشتن نام بر فرزند خود باید توجه به معنی درستی که آن نام دارد، نمود ولازم است نامی انتخاب کنید که با فرهنگ اسلامی و دینی ما مناسبت داشته باشد.

وی در پایان به نقشی که برافراشته نمودن بیرق عزداری امام حسین (ع)، گذاشتن نام نیک بر فرزندان و رعایت حجاب در اشاعه و ترویج فرهنگ دینی دارد، از بانوان خواست با رعایت حجاب و شئونات اسلامی در خنثی نمودن توطئه‌های دشمنان نقش مهمی داشته باشند.

در انتهای مراسم نیز «میثاق نامه زینبیون» قرائت گردید و بانوان شرکت کننده با امضای آن بر پایبندی بر حفظ عفاف و حجاب، پاسداری از خون شهیدان، جلوگیری از نفوذ فرهنگ غلط و نامانوس غرب با ترویج سبک زندگی اسلام و اعمال روش‌های صحیح تربیت فرزندان پیمان بستند.

لازم به ذکر بعد از پایان همایش بانوان شرکت کننده با توزیع آش گندم معروف به آش امام حسین (ع) در همایش میهمان سفره ابا عبدالحسین بودند.

گفتنی است از برنامه‌های این همایش حضور بانوان بر سر مزار مطهر شهدای گمنام و قرائت فاتحه به یاد و گرامیداشت این شهیدان بود.
ارسال نظرات