مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

حج باعث تقویت دین ،اصلاح شدن ایمان و افزایش رزق می شود

به منظور ایجاد انس و الفت؛مسئولین ناحیه روح الله یزد با برادر حسینیکه از بسیجیان پیشکسوت می باشند و از سفرمعنوی حج بازگشته بودند؛دیدار نمودند.
کد خبر: ۸۹۲۹۲۹۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام شیخ زاده در حاشیه این دیدار به تشریح فواید و نتایج حج از منظر احادیث پرداخت و عنوان کرد: اگر چه اسرار نهفته در عبادات و به خصوص حج برای ما به طور کامل روشن نیست ولی علاوه بر تقویت ایمان و روحیه پرستش که در همه انواع عبادت وجود داد، فواید حج به حدی زیاد و آشکار است که به استدلال و برشماری نیاز ندارد.

وی تصریح کرد: دل کندن از دنیا و تجملات آن، رفتن و دیدن سرزمین وحی، ادای احترام به مرقد رسول خدا (ص) و امامان بقیع (ع)، شرکت در کنگره باشکوه و بی نظیر مسلمانان، بهره بردن از امتیازات ویژه مسجدالحرام مثل استجابت دعا در کنار کعبه از جمله امتیازاتی است که هر مسلمانی را به سوی خود جذب می‌کند.
وی در ادامه اذعان کرد:در متون اسلامی برخی از فواید حج مورد اشاره قرار گرفته‌اند. مثل آنچه امیرالمومنین (ع) فرمود: ه‌اند: «الحج تقویة للدین» حج مایه تقویت دین است و یا در سایر احادیث اسلامی آمده است: «حجّوا و اعتمروا تصّح اجسامکم و تتسّع ارزاقکم و یصلح ایمانکم» به حج و عمره بروید تا بدن شما سلامتى یابد و رزق شما فراوان و ایمان شما اصلاح و کامل شود. «ثلاثة دعوتهم مستجابة الحاج و الغازى و المریض» سه نفرند که دعاى آنان در درگاه الهى مستجاب است: حاجى، رزمنده، بیمار. «من‏حجّ ثلاث حجج لم یصبه فقر ابداً»؛ هر کس سه مرتبه به حج برود فقر به او نمى‏‌رسد. «الحج تسکین القلوب» حج مایه آرامش قلب‏‌ها است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار