کارشناس مذهبی تاکید کرد

حفظ حجاب و عفاف همراهی عملی با سیدالشهدا

یک کارشناس مذهبی گفت: ما با پیروی از مکتب حسینی باید در عمل همچون حضرت زینب(س) باشیم که در این راستا حفظ حجاب و عفاف همراهی عملی با سیدالشهدا است.
کد خبر: ۸۹۲۹۳۰۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سید مسعود موسوی از کارشناسان مذهبی در جمع عزادارن حسینی پایگاه ریحانه مسجد محمد رسول الله(ص) ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یارانش با تاکید بر حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های مکتب شهدا گفت: یکی از اهداف نهضت عاشورا حفظ امر به معروف و نهی از منکر بود لذا بایستی ما نیز با پیروی از مکتب عاشورا در حراست از آن کوشا باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه ما باید حفظ حجاب باشد و برای این مهم سرمایه گذاری باید شود، گفت: ما با پیروی از مکتب حسینی باید در عمل همچون حضرت زینب(س) باشیم. حضرت زینب(س) در اسارت و در سخت‌ترین شرایط خود را از معرض نگاه نامحرمان پوشاند چراکه برای ایشان حفظ حجاب در اولویت بود .

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در سختی‌ها و شرایط غیر معمول حجاب زنان کنار می‌رود، چون آنها به حجاب داشتن عادت کرده و به صورت تقلیدی آن را پذیرفته‌اند. چنانچه حجاب و لزوم رعایت آن را به درستی شناخته باشند چنین مسئله‌ای روی نخواهد داد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: در رعایت حجاب و پوشش به زنان بیشتر تاکید شده است چراکه کمال اخلاقی و انقلابی در دختر سریع‌تر شکل می‌گیرد و آنان بیشتر در معرض دیده شدن است. بین حفظ حجاب و اقامه حجاب باید تفاوت قائل شد و باید دانست اقامه حجاب افضل است، زیرا اقامه حجاب بدین معنی است که با رعایت پوشش و حریم خصوصی دیگران را متوجه و ملزم به رعایت این امر واجب می نماییم.

وی تصریح کرد: هنگامی که همه زنان محجبه باشند اسباب چشم چرانی وتنوع طلبی از مردان بیمار گرفته می شود؛ افرادی که محجبه هستند محفوظ و افراد بی‌حجاب و بد حجاب در تیررس خطرات قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار