خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ,والمسلمین فرحزاد:

صبر کردن رمز عبور از مصیبت‌ها است

استاد حوزه علمیه قم گفت: رمز عبور از مصیبت‌ها صبر کردن است، مصیبت تنها مردن نیست و فقر و بیماری و حتی دیدن خواب‌های هولناک جزو مصیبت‌ها است.
کد خبر: ۸۹۲۹۳۱۸
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری حسینی که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره شیوه برخورد با بلایا در زندگی اظهار کرد: بلایا در زندگی همه انسان‌های مومن وجود دارد و خداوند با بلایا انسان‌ها را امتحان می‌کند، کسانی که در بلایا صبر دارند، به سعادت در دنیا و آخرت می‌رسند.

وی ادامه داد: رعایت حقوق همسایگان اهمیت زیادی دارد و رسول اکرم(ص) کسانی که همسایگان خودشان را اذیت می‌کنند، لعنت کرده است، انسان باید آزار همسایه‌های خود را تحمل کند و نباید رفتار بد همسایه را با یک رفتار بد دیگر تلافی کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه رمز عبور از مصیبت‌ها صبر کردن است، افزود: مصیبت تنها مردن نیست و فقر و بیماری و حتی دیدن خواب‌های هولناک جزو مصیبت‌ها است، خداوند چون مومنین را دوست دارد، آن‌ها را گرفتار بلایا می‌کند، خداوند غصه پدر و مادر برای فرزندانشان را کفاره گناه‌های آن‌ها قرار می‌دهد.

فرحزاد حوادث تلخ را جزو مصیبت‌ها دانست و تصریح کرد: انسان باید در هنگام برخورد با مصیبت‌ها به خداوند پناه ببرد و خداوند به کسانی که در دنیا صبر می‌کنند، درود فرستاده است. اولیای الهی در برابر مصیبت‌ها صبر پیشه می‌کردند.

وی ادامه داد: ام سلمه همسر رسول اکرم(ص) جزو بانوان بزرگوار صدر اسلام است که برای امام حسین(ع) امانت دار بود و این امام معصوم از ام سلمه به عنوان مادر تعبیر می‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت زینب(س) یکی از بانوانی بود که در زندگی خود بسیار صبر داشت، حضور در واقعه عاشورا به‌اندازه ای به حضرت زینب(س) تاثیر گذاشت که همسر این بانوی بزرگوار پس از بازگشت حضرت زینب(س) به مدینه او را نشناخت.

فرحزاد در پایان با اشاره به خطبه حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا خاطرنشان کرد: خطبه این بانوی بزرگوار در شهر کوفه به اندازه ای روی مردم آن شهر تاثیر گذاشت که ابن زیاد از وقوع انقلاب در کوفه ترسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار