خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

شهدای مدافع حرم تحولات آینده جهان را رقم می‌زنند/شهید حججی با شهادت مظلومانه به نماد مردم ایران تبدیل شد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم با اخلاص و بدون هیچ چشم‌داشتی جان خود را در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) فدا می‌کنند، مطرح کرد: هر کدام از شهدای مدافع حرم و جنگ تحمیلی آرمان‌های پاک و مقدسی داشتند که تحولات آینده جهان را رقم خواهند زد.
کد خبر: ۸۹۲۹۳۱۹
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی چهارشنبه شب در مراسم کلنگ زنی یادمان شهدا که در مدرسه معصومیهقم برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروزه برای همه کشورهای منطقه خیر و برکت داشته است، اظهار کرد: طی سفری که اخیرا به دو کشور سوریه و لبنان داشتم به خوبی توانستم امواج انقلاب اسلامی را در این کشورها حس کنم.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه از انقلاب مردم ایران درس گرفته و امروزه مردم اکثر کشورهای منطقه خواهان جمهوری اسلامی هستند، عنوان کرد: خوشبختانه جبهه‌های مقاومت در منطقه درحال گسترش هستند که نوید یک اتفاق بسیار خوب و نیکو را در سال‌های نه چندان دور می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم با اخلاص و بدون هیچ چشم‌داشتی جان خود را در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) فدا می‌کنند، مطرح کرد: هر کدام از شهدای مدافع حرم و جنگ تحمیلی آرمان‌های پاک و مقدسی داشتند که تحولات آینده جهان را رقم خواهند زد.

وی با بیان اینکه رزمندگان ایران در جنگ تحمیلی در هیچ عرصه‌ای با دشمن خود برابر نبودند، تصریح کرد: جوانان آن دوره با ایمان و توکل به خداوند مانند شهدای کربلا در برابر هجمه‌ها سنگین دشمن ایستادگی کردند و توانستند با کمک خداوند بر طاغوت پیروز شوند.

آیت الله اعرافی یادآور شد: جنگ تحمیلی علاوه بر اینکه غیرت و مردانگی مردم ایران را به تمام جهان اثبات کرد همچنین جبهه‌های جنگ به محلی تبدیل شده بود که در آنجا جوانان به درجات بالا و کمالات نائل می‌شدند و می‌توان از کلاس درس ایستادگی و مردانگی جبهه‌های جنگ به عنوان یکی از نتایج جنگ تحمیلی برای جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه شهدای دفاع مقدس تاریخ را تکرار کردند، خاطرنشان کرد: در طول هشت سالی که جوانان ما با دشمن نابرابر خود جنگ داشتند تمام حوادث تاریخ که تنها در کتاب‌های تاریخی ثبت شده بود قابل مشاهده بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: دشمن با مورد حمله قرار دادن جمهوری اسلامی ایران قصد داشت که انقلاب اسلامی را سرکوب کند ولی جوانان ما توانستند با دفاع هشت ساله خود از میهن و ناموسشان انقلاب اسلامی را پر رنگ‌تر از قبل به جهان معرفی کنند که خوشبختانه امروزه در اکثر نقاط جهان و جبهه‌های مقاومت به عنوان الگو استفاده شده و از آن بهره‌برداری می‌شود.

وی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد شهدای مدافع حرم یاد کرد و گفت: شهدا تاثیر بسیار زیادی در افکار و اعتقادات مردم دارند همانگونه که امروزه شهید حججی توانسته است با شهادت مظلومانه خود به نمادی برای تمام مردم ایران تبدیل شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به افتخارات مدرسه معصومیه، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه از دیرباز به دنبال احداث یک یادمان برای شهدا گرانقدر دفاع مقدس و مدافعان حرم بوده است که امروزه با موافقت نهادهای حوزوی شاهد تحقق این خواسته هستیم.

وی در پایان عنوان کرد: حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی آرمان‌های مشترک بسیاری دارند و دفن شهید گمنام در مدرسه علمیهمعصومیه مهر تاییدی بر این موضوع است.

ارسال نظرات