رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جلال طالبانی با هرگونه اقدام تفرقه‌افکنانه، تجزیه طلبانه و در راستای منافع شخصی که می‌توانست یکپارچگی عراق متحد را به خطر بیندازد مخالف بود.
کد خبر: ۸۹۲۹۳۹۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  در پی درگذشت جلال طالبانی، رئیس جمهور سابق عراق با صدور پیام تسلیتی در صفحه شخصی خود، از وی تقدیر نمود.

در این پیام آمده است: درگذشت جناب آقای جلال طالبانی شخصیت تاثیرگذار و رئیس جمهور محترم سابق عراق موجب تالم و تاثر گردید.

این پیام می‌افزاید: ایشان همواره در دوران مبارزه بر علیه رژیم دیکتاتوری صدام و پس از آن مدیریت عالی کشور نقش بی بدیلی را به ویژه در ایجاد وحدت و همبستگی در میان همه اقوام و گروه های این کشور ایفا نموده و بی‌تردید در تحکیم روابط دو کشور بزرگ ایران و عراق نیز تلاش های بی بدیلی داشته که همواره توانسته نقش مهم و بنیادین را در این مسیر ایفا نماید.

ولایتی در پیام خود آورده است: باید تصریح کرد که ایشان همواره در عرصه بین المللی و منطقه ای در راستای منافع ملی عراق و دستیابی به اهداف توسعه و رشد این کشور پس از سرنگونی صدام گام برداشته و با هرگونه اقدام تفرقه افکنانه، تجزیه طلبانه و در راستای منافع شخصی که می توانست یکپارچگی و جایگاه عراق متحد را به خطر بیندازد و تضعیف کشوری مهم در منطقه را به دنبال داشته باشد مخالف بود و بی تردید در اذهان، نام نیک و اقدامات موثر وی به عنوان شخصیتی متواضع، صمیمی و تاثیرگذار به یادگار باقی خواهد ماند.

در انتهای این پیام تسلیت آمده است: اینجانب ضمن ابراز تاسف و تاثر از درگذشت ایشان، این ضایعه را به ملت بزرگ عراق، مسئولان عالی آن کشور و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت می نمایم.

ارسال نظرات