خبرهای داغ:

طرح مطالعاتی شهید مطهری برگزار می شود

مسئول اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه های علمیه از اجرای طرح مطالعاتی شهید مطهری در سال تحصیلی جاری خبرداد.
کد خبر: ۸۹۲۹۴۲۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

طرح مطالعاتی شهید مطهری برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‎الاسلام  سیدحسن حسینیگفت: مراحل ثبت نام طرح مطالعاتی شهید مطهری در مدارس کشور انجام می شود و این طرح به مدارس ابلاغ شده است.


وی افزود: با توجه به توصیه و تاکیدی که امام راحل و هبری نسبت به مطالعه آثار شهید مطهری داشتند این طرح با این هدف که طلاب با اندیشه و اهداف شهید مطهری آشنا شوند و بتوانند به شبهاتی که در عرصه های مختلف در ذهن جوانان و اقشار مختلف مردم ایجاد می شود پاسخ دهند برنامه ریزی شده است.


مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور بیان کرد: این طرح به شکلی طراحی شده است که کتب مطالعاتی ایشان به عنوان سیر آسان و مشکل تقسیم بندی گردیده است.


وی افزود: زمان مطالعه هر کدام از کتب  یک ماه خواهد بود؛ فوق برنامه هایی نیز در این بین وجود دارد که شامل گزارش کتاب نویسی و مباحثه است؛ طلاب روزی نیم ساعت تا چهل دقیقه برای فعالیت در این طرح وقت می گذارند و طی یک دوره زمانی شش ساله این کتب را مطالعه می کنند و پس از کلاس رفع اشکال در امتحان مربوطه شرکت می کنند.


حجت الاسلام حسینی بیان کرد: طلاب پس از امتحان وارد کتاب بعدی می شوند؛ در این طرح به طورکلی بیش از 70 جلد کتاب مطالعه می کنند؛ این طرح در طول سال تحصیلی برگزار می شود؛ البته طلاب در یک دوره تابستانی نیز می توانند در طول پنج یا شش سال این طرح را بگذرانند.


وی گفت: ثبت نام این طرح تا بیست مهر ادامه دارد؛ تا کنون و از ابتدای این طرح نیز بیش از 150 نفر فارغ التحصیل شده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار